افتتاح ۲ مزرعه اقتصاد مقاومتی در مازندران

سرهنگ اقبالپور بااشاره به رویکرد بسیج سازندگی به مسئله اقتصاد مقاومتی، گفت: از راه اندازی ۱۳دهکده اقتصاد مقاومتی برای توسعه اشتغال و تحقق شعار سال و رشد تولید در استان خبر داد و که ۲مزرعه اقتصادمقاومتی از این تعداد هفته بسیج به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سرهنگ محمدمهدی اقبالپور- مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلا در نشست خبری ویژه هفته بسیج که با حضور مسئول بسیج سازندگی کشور برگزار شد، با بیان اینکه ماموریت های بسیج سازندگی در حوزه های محرومیت زدایی، عمرانی، اقتصاد مقاومتی و جهادی تعریف شده، اظهار کرد :هزار و ۲۰۰میلیارد تومان برای حوزه عمرانی هزینه شد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰کیلومتر از راه روستایی  افزود: تلاش داریم در بازه زمانی سه تا چهار سال آینده مشکلات راه سازی در روستاهای استان مرتفع شود.

سرهنگ اقبالپور با بیان اینکه حدود ۵۰۰واحد محرومین سال گذشته احداث و تحویل شد، گفت: هزار و ۵۰۰خانه محروم نیز امسال احداث  می شود.

وی بااشاره به رویکرد بسیج سازندگی به مسئله اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: ایجاد مشاغل کوچک و خانگی نیز از دیگر ماموریت های بسیج سازندگی است که با هدف تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری درحال انجام است.

سرهنگ اقبالپور حدود ۳۰۰میلیارد تومان برای ایجاد مشاغل خانگی تسهیلات پرداخت شد، گفت: ۳۵۰شغل خانگی در حوزه مشاغل خرد از تسهیلات اشتغالزایی بهره مند می شوند.

وی به فعالیت بسیج سازندگی در حوزه آبرسانی اشاره کرد و افزود: حدود ۸۵درصد مشکل آب ۲۰۰روستا از استان مرتفع شد.

سرهنگ اقبالپور بااشاره به فعالیت ۵۰۰۰گروه جهادی در استان بیان کرد: ۲هزار و ۵۰۰گروه از این تعداد به صورت تخصصی در ۳۵رشته ارائه خدمت به محرومین دارند.

وی با بیان اینکه شش پروژه برق رسانی افتتاح می شود، گفت: در حوزه بحران نیز اقداماتی درقالب ۲۱پروژه در دست اقدام و اجراست.

سرهنگ اقبالپور  یادآورشد:نزدیک به ۳۰میلیارد تومان پروژه مخابراتی در استان در دست اجراست.

مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلا  از راه اندازی ۱۳دهکده اقتصاد مقاومتی برای توسعه اشتغال و تحقق شعار سال و رشد تولید در استان خبر داد. چهار مزرعه اقتصاد مقاومتی در مازندران در دست احداث است که ۲مزرعه اقتصادمقاومتی از این تعداد هفته بسیج به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه ۶۵خانه محروم در هفته بسیج افتتاح می شود، گفت: در سال با هماهنگی بعمل آمده با استانداری مازندران، مقرر گردید حداقل ۳۰ درصد از تسهیلات اشتغال زایی جزء ۳ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه کل کشور حدود ۵۰۰ میلیارد تومان به این سازمان اختصاص یابد که با برنامه ریزی های صورت پذیرفته، قریب به ۶۰۰۰ نفر از این تسهیلات بهره مند گردیده و منجر به ایجاد اشتغال مستقیم برای ۹۰۰۰ نفر خواهد شد.  

کد خبر 1734898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha