فعالیت ۸۰ کارگاه پارچه بافی در فردوس

شبنم‌زاده از فعالیت ۸۰ کارگاه پارچه‌بافی در فردوس خبر داد و گفت: در زمینه پارچه‌بافی و کارگاه‌های فعال در شهرستان، رتبه دوم استان را داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی،  کاظم شبنم زاده امروز (۱ آذر) در حاشیه ششمین نمایشگاه صنایع دستی خراسان جنوبی از اشتغال ۴۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌تراشی فردوس خبر داد. 


وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر در این شهرستان آموزش‌های مرتبط با سنگ‌تراشی را فراگرفته‌اند، افزود: همچنین بیش از ۴۰۰ نفر در کارگاه‌های زنجیره تولید سنگ‌تراشی و گوهرسنگ‌ها مشغول به فعالیت هستند.

شبنم‌زاده در  ادامه از فعالیت ۸۰ کارگاه پارچه‌بافی در فردوس خبر داد و گفت: در زمینه پارچه‌بافی و کارگاه‌های فعال در شهرستان، رتبه دوم استان را داریم.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فردوس تصریح کرد: برک‌بافی، قالی، گلیم، نمدمالی، خراطی، مس‌گری، گره چینی، مشبک و معرق‌کاری از دیگر صنایع دستی این شهرستان است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ کارگاه سفال و سرامیک در فردوس فعال است، همچنین آجرهای سنتی و منقوش نیز در این کارگاه‌ها تولید و به مرکز استان و استان‌های مجاور ارسال می‌شود. 


وی با اشاره به حضور صنعتگران شهرستان فردوس در نمایشگاه صنایع دستی استان با محوریت هنر دوست و سنگ، افزود: در این نمایشگاه ۱۲ غرفه در اختیار شهرستان فردوس قرار دارد که ۶ غرفه به صورت تخصصی به حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، ۵ غرفه به صنایع دستی و یک غرفه مربوط به حوزه گردشگری است.


شبنم‌زاده ادامه داد: تولیداتی از قبیل سنگ، گره‌چینی و مشبک چوب، حوله‌بافی، کتیبه‌های سفالی، سفال، خراطی چوب در این غرفه‌ها به نمایش گذاشته شده است.


نمایشگاه سراسری صنایع دستی با محوریت هنر دست و سنگ در محل نمایشگاه‌های بین المللی بیرجند از ۲۹ آبان تا ۳ آذرماه دایر است و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از این نمایشگاه دیدن کنند.

کد خبر 1734932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha