دین مبین اسلام بر تکریم کودکان تاکید فراوان دارد

اله دادی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی پیشگیری از کودک آزادری گفت: دین مبین اسلام تاکید فراوان بر تکریم کودکان دارد

به گزارش خبرگزاری شبستان در اراک، محمد علی اله دادی، به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی پیشگیری از کودک آزاری، گفت: دین مبین اسلام و بزرگان دینی همواره بر مهر و محبت به کودکان و تکریم آنان تاکید فراوان دارند و همگان را از کودک آزاری منع می کند.

معاون اموراجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی با تاکید بر اینکه تربیت اسلامی کودکان و توجه به این عزیزان از دوران کودکی نسل آینده را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد، افزود: کودک آزاری آسیب های اجتماعی فراوانی را به دنبال دارد که این مهم آینده این عزیزان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه ۷۳ مورد کودک آزاری در سال جاری به مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی این استان گزارش شده است، ادامه داد: با بیان این از این تعداد، ۳۷ مورد دختر و ۳۶ مورد پسر مورد آزار و اذیت قرار گرفتند، خاطر نشان کرد: در هر ۲ جنس، بالاترین فراوانی در مقطع سنی هشت تا ۱۰ سال است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۴۱ مورد از این کودک آزاری‌ها از نظر بالاترین فراوانی از نوع مسامحه و غفلت و تعداد ۲۳ مورد از نوع کودک‌آزاری عاطفی روانی در رده دوم قراردارد، خاطر نشان کرد: در خصوص علت کودک آزاری نیز بالاترین فراوانی مربوط به اعتیاد سرپرست خانواده با فراوانی ۳۸ و تندخویی و پرخاشگری سرپرست خانواده در رده دوم قراردارد.

اله‌دادی  با اشاره به اینکه افراد می توانند در صورت بروز و مشاهده هرگونه از انواع کودک آزاری با خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی تماس بگیرند، گفت: کودک آزاری، نوعی رفتار در والدین یا مراقبین کودک یا دیگران است که رفاه و سلامتی روانی و جسمی کودک را در معرض تهدید قرار می‌دهد یا به آن آسیب می‌زند.

معاون اموراجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی، انواع سوء رفتار با کودک را شامل، کودک آزاری جسمی، کودک آزاری جنسی، کودک‌آزاری هیجانی یا عاطفی، مسامحه و غفلت و بهره‌کشی اقتصادی عنوان کرد.

الله‌دادی افزود: با توجه به اینکه خشونت علیه کودکان در مکان‌ها و شرایط مختلفی رخ می‌دهد، برنامه جامع پیشگیری از کودک‌آزاری باید شامل مداخلات چند سطحی باشد و همه عوامل و متغیرهای مرتبط با کودک‌آزاری را هدف قرار دهد

وی، راهبردهای پیشگیری سطح یک را شامل مداخلات مبتنی بر جامعه و محیط اجتماع دانست و آن را شامل، راه‌اندازی خطوط تلفنی ویژه کودک که به راحتی بتوانند با مراکز خدمت رسان و پلیس ارتباط برقرار کند و تقویت تعهدات و اقدامات در سطح ملی و ایجاد بسیج عمومی به منظور مقابله با خشونت علیه کودکان دانست

کد خبر 1734939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha