تفکر بسیجی آحاد جامعه را به رشد معنوی و اخلاص می رساند

حجت الاسلام حمید بامری عامل موفقیت بسیج را ایمان نهفته در آن دانست و خاطرنشان کرد: تفکر بسیج، فرهنگ و ارزش‌های بسیجی است که می‌تواند آحاد جامعه را از درون متحول کند و آنها را به رشد معنوی و اخلاص برساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۳ آذرماه) حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: یکی از روش‌ های تربیت دینی فرزندان پایبند بودن والدین به عبادات و معنویت است.

امام جمعه عنبرآباد افزود: فرزندان بهترین درس دینداری را در محیط خانه و خانواده از طریق مشاهده عملکرد والدین خود به ارث می‌برند.

وی یکی از وظایف والدین در تربیت دینی  فرزندان را پرورش روحیه عبادی در کودکان دانست و ابراز کرد:یکی از محورهای اساسی در تربیت فرزند توجه به ادای تکالیف الهی و عبادی است.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه فطرت کودک براساس خداپرستی است، خاطرنشان کرد: صفت خداپرستی را خدای متعال در کودک قرار داده بنابراین پرورش این صفت، رشد دادن و شکوفا کردن، جهت دادن و بیدار کردن آن بر عهده والدین است اگر والدین نسبت به این امر بی‌تفاوت باشند آنگاه سرشت پاک فرزندان خود را منحرف می‌کنند.

خطیب جمعه عنبرآباد بیان کرد: اگر فردی در کودکی و خردسالی با خشوع و خضوع در برابر خداوند متعال آشنا شود و با خدای متعال انس بگیرد، حلاوت و شیرینی عبادت و لذت معنویت و ارتباط با خدا را بچشد و صفت خداپرستی را برای شناخت درست خداوند متعال به کار گرفته باشد این فرد با این مواظبت و دقت در جوانی جذب مکاتب دیگر نمی‌شود.

وی با اشاره به این که رسول اکرم (ص) برای تربیت دینی فرزندان چند توصیه دارند، اضافه کرد: اول اینکه اگر والدین می‌خواهند فرزندان دینی تربیت کنند باید خود عامل به خیر و خوبی باشند چرا که فرزندان ما آن می‌شوند که ما هستیم نه آنکه ما می‌خواهیم.

حجت الاسلام بامری ابراز کرد: دوم اینکه خانواده‌ها باید یاد و ذکر خدا را به فرزندان متذکر شوند بنابراین بستر خانواده بستر ذکر و یاد خدا باشد.

امام جمعه عنبرآباد تصریح کرد: اگر می خواهیم فرزندانی دینی تربیت کنیم باید فرزندان را امر به معروف و نهی از منکر کنیم، امر به معروف و نهی از منکر یعنی خیر، شر، بد و خوب را به فرزندانمان یاد بدهیم.

وی کلید تربیت در رفاقت با فرزندان دانست و گفت: قبل از آن که دیگران با فرزندان ما رفیق و صمیمی شوند و دل فرزندان را بربایند، شایسته است که والدین رفیق فرزندان شوند و دل فرزندان را جلب و جذب کنند.

حجت الاسلام بامری ضمن تسلیت پیشاپیش شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: در بیان عظمت شخصیت آن حضرت همین بس که خداوند متعال با خلقت زهرای مرضیه بخشی از فضائل، کرامات و بزرگی‌ ها را خلق کرد.

خطیب جمعه عنبرآباد ادامه داد: خدای متعال وقتی می‌خواهد از زهرای مرضیه این بانوی ارزشمند اسلام یاد کند در قرآن ایشان را با لقب کوثر خطاب می فرماید.

وی حضرت زهرا (س) را یک الگو و اسوه کامل برای جامعه و بانوان امروز دانست و خاطرنشان کرد: آن حضرت الگویی است که منزلت بانوان و عظمت شخصیت دختران در فرهنگ دینی را منعکس کرد.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه حضرت زهرا (س) تکریم و عظمت مقام مادر را به جامعه نشان داد، اظهار کرد: آن حضرت با رفتارش آموزه‌های الهی را متجلی کرد
و رفتارش فاطمه (س) را به الگویی ارزشمند تبدیل کرد.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به این که در حوزه خانواده فاطمه زهرا (س) به زیباترین وجه ایفای نقش کرد، گفت: آن حضرت مادری ارزشمند است که ثمر و میوه‌های مادریش تربیت فرزندانی همچون حسنین (ع) و زینبین (س) به جامعه است که حتی برای رسول خدا (ص) هم زهرا دلسوزانه مادری کردند.

وی با بیان اینکه نقش زهرای اطهر (س) به عنوان یک همسر به زیباترین وجه متجلی شد، عنوان کرد: یکی دیگر از ابعاد شخصیت با عظمت و قدسی حضرت زهرا (س) ولایت مداری اوست، فاطمه از ولایتمدارترین افراد زمان خود است سند ولایت مداری فاطمه خطبه فدکیه است که جانانه در دفاع از ولایت بیان کردند.

حجت الاسلام بامری ایام فاطمیه فرصت ارزشمندی برای بازخوانی شخصیت حضرت زهرا (س) برشمرد و افزود: خطبا، سخنرانان، مبلغان، گویندگان و مداحان در این ایام ابعاد شخصیت آنها حضرت را بازخوانی کنند.

خطیب جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: همه بدانند که انسان در هر شرایطی باید به وظیفه شرعی خود عمل کند و در دفاع از اصول، مبانی شرعی و دینی فروگذار نباشد و در این عرصه فاطمه یک الگوی تمام عیار است.

وی تاکید کرد: فاطمه حق را شناخت حق را گرفت حق را عمل کرد حق را تبعیت کرد و برای اعتلای حق هزینه داد و پای حق ماند و برای حق فدا شد این عظمت فاطمه است.

حجت الاسلام بامری با اشاره به ۵ آذرماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ فتح الفتوح امام پرورش جوانان بسیجی بود.

امام جمعه عنبرآباد با بیان اینکه بسیج مستضعفین از عظیم‌ترین، ارزشمندترین و ماندگارترین یادگارهای امام راحل است، تصریح کرد: امام بسیج و بسیجیان را مصداق کاملی از ایثار، فداکاری، اخلاص، عشق به خدا، اسلام و عشق به شهادت و مردمی بودن می‌دانستند.

وی ابراز کرد: از منظر امام راحل فراگیر بودن، داوطلب بودن اعضا، مردمی بودن، پایداری و پایبندی به اصول و مبانی دینی و توانایی در برخورد با هرگونه تهدید فرهنگی و نظامی از ویژگی‌های بسیج است.

حجت الاسلام بامری اظهار کرد: بسیج میقات پا برهنگان، معراج اندیشه‌های پاک انسانی، لشکر مخلص خدا، مدرسه و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن سرود رشادت و شهادت سروده‌اند.

خطیب جمعه عنبرآباد عامل موفقیت بسیج را ایمان نهفته در آن دانست و خاطرنشان کرد: تفکر بسیج، فرهنگ و ارزش‌های بسیجی است که می‌تواند آحاد جامعه را از درون متحول کند و آنها را به رشد معنوی و اخلاص برساند.

وی اظهار کرد: یکی از مصادیق بارز بسیجی کامل، سردار سلیمانی است که تمام ویژگی‌ها، فرهنگ، اندیشه و تفکر بسیجی در او متجلی شده و دنیا از او متاثر است و این همان قابلیت جهانی شدن فرهنگ بسیجی است.

حجت الاسلام بامری تصریح کرد: بسیج فرهنگ مقاومت است، امروز جبهه مقاومت با این فرهنگ در مقابل استکبار، طاغوت‌ ها، متجاوزان و قلدرها سینه سپر کرده است و می‌جنگد کشته می‌شود اما تسلیم نمی شود.

امام جمعه عنبرآباد ادامه داد: جبهه مقاومت همچون طوفان در می نوردد، همچون دریا موج می‌زند و همچون درخت ریشه می‌زند و قوی می‌شود و ان شاءالله پیروز نهایی میدان نبرد با استکبار، ظلم، زورگویان و مستکبرین در عالم، فرهنگ مقاومت است.

وی با بیان اینکه طوفان الاقصی بسیج جهانی شکل داد، گفت: یکی از دستاوردهای این نبرد تاریخی و شکوهمند، برپایی تجمعات و راهپیمایی‌های مختلف در جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به عنوان یک بسیج جهانی علیه جنایات رژیم صهیونیستی است.

حجت الاسلام بامری ابراز کرد: مقاومت مردم غزه صحنه‌های اعجاب آوری را از بسیج مردم در دنیا رقم زده  که صهیونیست‌ها حتی در خیال خود هم فکر نمی‌کردند.

خطیب جمعه عنبرآباد اضافه کرد: این جنگ نه تنها جنگ فلسطین و اسرائیل و نه جنگ مقاومت و استکبار، نه جنگ کفر و اسلام بلکه جنگ شرافت انسانی با رذالت و خباثت شیطانی است.



وی بیان کرد: جنود شیطان و دنیای کفر هر آنچه که در توان دارد برای حمایت تمام قد از رژیم رذل و خبیث صهیونیستی به میدان آورده اما مردم غزه جزء خدای متعال کسی ندارند و این یعنی همه چیز دارند.

حجت الاسلام بامری ابراز کرد: برخلاف محاسبات و چشم ظاهر بین بسیاری از ما، نصرت خدای متعال نه زود هنگام است و نه دیر هنگام بلکه به هنگام، به موقع و موثر است.

امام جمعه عنبرآباد عنوان کرد: همان طور که اکنون می‌بینیم علی رغم اینکه دشمن با تمام امکانات ظاهری خود به میدان نبرد آمده اما هیچ دستاوردی نصیبش نشده است و برگ پیروزی در دستان مقاومت است.

کد خبر 1735276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha