اجماع جهانی علیه صهیونیست‌ها از اثرات طوفان الاقصی بود

امام‌جمعه قم با اشاره به اجماع جهانی علیه صهیونیست‌ها گفت: یکی از اثرات طوفان الاقصی این بود که مردم دنیا متوجه توطئه‌های صهیونیست‌ها شدند و از مردم مظلوم فلسطین دفاع کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله « سید محمد سعیدی» امروز ( جمعه سوم آذرماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلا قدس برگزار شد با تأکید بر موضوع رعایت تقوای الهی گفت: باطن انسان زمانی به سمت خداوند حرکت می‌کند که از هر زنگاری دور باشد و باید تلاش کنیم که با تمام وجود دل و وجودمان از آلودگی‌ها پاک باشد.

امام‌جمعه قم با اشاره به تفسیر سوره توبه گفت: منافقین به‌واسطه نفاقی که داشتند نمی‌خواهند با مال و جان خود درراه خداوند جهاد کنند و این تخلف خود را هم کار درستی جلوه می‌دهند و دیگران را هم تشویق به تخلف می‌کنند.

وی افزود: منافقین در مورد کارها و تصمیم‌های خود عاقبت‌اندیشی نمی‌کنند وگرنه اگر به این مسائل فکر می‌کردند یک برنامه دیگر را پیش می‌گیرند و جریان نفاق که در عصر پیامبر(ص) می‌گفتند نمی‌خواهید در گرما جهاد کنید، از باب خیرخواهی نبود اول اینکه تخلف خود را توجیه کنند و هم نظام اسلام را تضعیف کنند.

سعیدی گفت: منافقین از پیشرفت اسلام نگران بودند و در هر زمان هم از روشی استفاده می‌کردند تا به اسلام و نظام اسلامی ضربه بزنند و در این ایام هم وجود دارد که باید مراقب منافقین باشیم.

امام‌جمعه قم تصریح کرد: اسلام‌ستیزان عصر پیامبر(ص) امروز هم وجود دارند و باید درس و پند از تاریخ بگیریم تا گرفتار منافقین نشویم.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) گفت: دوشنبه ششم آذرماه سالروز شهادت آن حضرت است، باید برای درس‌آموزی از آن حضرت بپردازیم و بدانیم که ایشان بهترین الگو هستند.

سعیدی گفت: آن حضرت از یک‌سو در منزل رفتارهایی که با همسر و فرزندان داشتند و از سوی دیگر برخورد با حوادث سیاسی مهم و خطبه‌خوانی بعد از ارتحال پیامبر(ص)، که بسیار تأثیرگذار بود و از سوی دیگر عبادت‌ها و راز و نیازهای شبانه و ذکر آن حضرت بود.

امام‌جمعه قم تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با ورزشکاران به حجاب یک خانم مدال‌آور ایرانی اشاره کردند نشان‌دهنده آن است که یک زن می‌تواند هم حجاب داشته و هم کودک داشته باشد و هم در مسائل سیاسی و ورزشی حضورداشته باشد.

وی گفت: امروز یکی از رسالت‌های مهم ما به‌ویژه خانم‌ها این است که خانم‌هایی که از مسیر حضرت زهرا(س) دور شده‌اند، هدایت کنند و اجازه ندهند در ابتذال غرق شوند.

سعیدی با اشاره به راه‌اندازی بسیج گفت: تأسیس بسیج از ماندگارترین اقدامات امام راحل است و بسیجیان با عشق خدا و اخلاق در راستای خدمت به مردم تلاش می‌کنند و فرهنگ بسیج فرهنگی باقابلیت جهانی است.

امام‌جمعه قم عنوان داشت: امروز شاهد طوفان الاقصی و بسیج جهانی هستیم، هرچند که ابعاد پیروزی‌های نیروی‌های حماس هنوز بیان‌نشده اما بسیار تأثیرگذار بوده‌اند.

وی افزود: البته این ایام آتش‌بس موقت نیز صادرشده که باید مراقب توطئه گران در دوران آتش‌بس باشید و این‌ها وجودی با اسلام مخالف هستند و باید مراقب ترورهای آن‌ها باشیم.

سعیدی گفت: یکی از اثرات طوفان الاقصی این بود که مردم دنیا متوجه توطئه‌های صهیونیست‌ها شدند و از مردم مظلوم فلسطین دفاع کردند.

وی همچنین به‌روز نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و گفت: در چنین روزی در عملیات مروارید با حمله به پایانه‌های نفتی بعثی‌ها، آن‌ها را ناکام گذاشته و از بنادر کشور دفاع کردند که از تلاش‌های آن‌ها قدردانی می‌کنیم.

سعیدی در ادامه به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: این انتخابات بسیار مهم است و امام راحل تأکید کردند که میزان رأی ملت است و حضور مردم در این سال‌ها ثابت کرده است که به چه میزان این حضور مؤثر است.

امام‌جمعه قم افزود: باید افراد اصلح را برای مدیریت کشور انتخاب کنیم و قبل از آنکه دشمنان با تبلیغات مسموم ذهن‌ها را مشوش کنند باید هوشیار باشیم و مسئولان هم باید با خدمات خالصانه، روح امید را در جامعه نگه‌دارند.

آیت‌الله سعیدی در پایان یاد و خاطره شهید فخری زاده و شهریاری را گرامی داشت.

کد خبر 1735298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha