بسیج پیشرو در عرصه جهاد تبیین است

آیت الله دژکام بیم را یپشرد در جهاد تبیین دانست و بر حفظ و اعتلای این نهاد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز گفت: ۷ آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است، به همه پرسنل نیروی دریایی این روز را تبریک می‌گوییم و احترام می‌گذاریم و امیدوار هستیم روح شهدای نیروی دریایی ارتش با مولایشان اباعبدالله الحسین(ع) محشور باشند.
وی با یادآوری پنجم آذر روز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی، افزود: امام هنوز یک سال از پیروزی انقلاب نگذشته بود که دستور تشکیل بسیج را دادند و  همه ما هم بسیجی هستیم و هم کارها و خدمات بسیج را میدانیم.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه این روزها برخی سوالات مطرح می شود اگر فلسفه تشکیل بسیج را یادآور شویم خیلی از سوالاتی که درباره نحوه عملکرد کشور، نظام و دولتمان مطرح است با همین مسئله پاسخ پیدا می کند.
وی با یادآوری فلسفه تشکیل بسیج عنوان کرد: انقلاب اسلامی ما مردمی پیروز شد و کسی در این موضوع تردید ندارد.راهپیمایی روز عاشورا و تاسوعا در سراسر کشور و آن موجی که به دستور امام راحل راه افتاد غوغا کرد و بساط سلطنت ۲۵۰۰ ساله را در هم پیچید.
آیت الله دژکام اضافه کرد: نوبت به این رسید که مردم حکومت کنند، مستضعفان حکومت کنند.حکومت‌های قبلی حکومت دیکتاتوری بود و حالا ممکن است دیکتاتورها با هم تفاوتی داشته باشند و بعضی‌ کمتر و بعضی‌ها بیشتر اما دیکتاتور هستند اما حکومت جمهوری اسلامی حکومت مردم سالاری دینی است و مردم تشکیلش داده اند.این حکومتی که خود مردم به آن شکل دادند به تعبیر ما طلبه‌ها حدوثا مردمی است و بقائا هم باید مردمی باشد.
وی اظهارکرد: استمرار نظام جمهوری اسلامی باز با کمک و حضور مردم است، نه اینکه بگوییم این حکومت تشکیل شد مردم کنار بروند و عده‌ای حکومت کنند؛ خیر، شما می بینید در بهمن ۵۷ انقلاب پیروز شد و در آذر 58  یعنی هنوز یک سال نشده است امام راحل می‌فرماید بسیج مستضعفین تشکیل شود یعنی مردم سازماندهی ولایی پیدا کنند تا از دستاورد خودشان برای انقلاب اسلامی دفاع کنند و این فلسفه اصلی بسیج است.
به گفته وی، یک قسمت بزرگی از بحث مردم سالاری دینی که امام فرمود و رهبر معظم انقلاب می فرمایند با بسیج تأمین می‌شود و ما دیدیم در طول این ۴۵ سال که هر وقت خطری متوجه نظام جمهوری اسلامی شد بسیج وسط میدان آمده است و عامیانه می گویم دشمنان ماست خود را کیسه کرده و کنار رفته اند.
امام جمعه شیراز افزود: بسیج یعنی حضور مردم متدین و مومن وسط صحنه حفظ انقلاب اسلامی و این کار بزرگ توسط مردم ما انجام شده است.
وی ادامه داد: به خاطر همین جهت است که بسیج گاهی نظامی می شود، این شهدایی که در طول ۸ سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس دادیم بسیاری از آنها بسیجی بودند که وسط میدان آمدند اما بعضی وقت‌ها ضرورت چیز دیگری می شود، امروز بسیج سازندگی دارد کار خودش را ویژه انجام می دهد یا بسیج در عرصه جهاد تبیین دارد کار ویژه انجام می دهد.
وی گفت: هر صحنه‌ای که نیاز است برای حفظ انقلاب کاری شود آن جنبه مردمی را به صورت جدی بسبج به عهده می گیرد و یک مجموعه‌ای است تحت فرمان ولایت و کاری هم به بقیه ندارد و فرمان فرماندهی کل قوا که ولی امر است و همراهی مردمی که دل به اطاعت او خوش کرده‌اند را دنبال می کند.
دژکام گفت: امروز جمع بسیجیان به صورت ویژه هم در نماز جمعه برنامه داشتند و تشکر می‌کنیم از فرماندهان بسیج که به صورت ویژه این برنامه را اجرا کردند.وقتی بنا هست همه مردم بسیجی باشند کار خیلی داریم و این ملت از کار خسته نمی شوند.
به گفته وی، اما ویژگی‌های بسیج که باعث می شود بتوانیم ادامه دهیم و دستاوردهای انقلاب را حفظ کنیم.این را هم خدای متعال در سوره مبارکه مائده در یک آیه به صورت ویژه بیان کرده است که ۵ ویژگی خاص بسیجی‌ها است.
به گفته دژکام، خدای متعال می دانست که پس از پیامبر اکرم اسلام عده‌ای از دین برمی‌گردند و می‌فرماید اگر عده‌ای از دین برگشتند ضرر به خودشان می‌خورد و ضرر به دین نمی خورد چون خدا برای دین حامی قرار داده است.
وی ادامه داد: در آیه 54 سوره مائده می فرماید "فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ"، یک عده‌ای را خدای متعال می آورد که اینها خدا دوستشان دارد.خدا شما را دوست دارد برای اینکه چهل و چند سال ایستاده اید.یادتان است که ترامپ می‌گفت ۴۰ سالگی انقلابشان را نمی بینند؟و چه کسی حفظش کرد، روحیه بسیجی این را حفظ کرد و اگر بخواهد روحیه اداری و اینها باشد حفظ نمی شود و ۵ سال از آن روز می‌گذرد و الحمدلله ما قوی‌تر ادامه می دهیم همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمود آنها را مار و مور خواهد خورد و ما همچنان خواهیم ماند، آنها رفتند و اسلام و نظام شما ماند به برکت این روحیه بسیجی.
امام  جمعه شیراز گفت: بنده برخی از این بچه‌های جوان و رشید شیراز را در صحنه‌های سخت دیده ام و به پیشانی آنها بوسه می زدم و می‌گفتم مصداق همان که قرآن گفته را پیدا می کنیم و مثل پولاد محکم در مقابل هر چه دشمن است و فریاد الله اکبر و مرگ بر آمریکا آنها بلند است، اینها جوانان رشید نسل بعدی ما هستند که با روحیه بسیجی ایستاده‌اند و خدا دوستشان دارد و آنها هم خدا را دوست می دارند.
به اذعان وی، ویژگی بسیج در این آیه مبارکه آمده است که "أَذِلَّةٍ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الْکَافِرِینَ"، در مقابل دشمن محکم و سربلند است و جلوی برادر دینی متواضع و سربه زیر است.آدم باورش نمی شود که این بچه‌های متواضع سر به زیر و مبادی آداب در جمع مومنین وقتی مقابل دشمن هستند اینگونه ریشه دشمن را برمیکنند.
وی گفت: بسیجی ها بودند که همراه شهید سلیمانی همین بسیجی‌ها به میدان رفتند و وقتی داعش خبر این را شنید که بچه‌های بسیجی و گردان‌های نیروهای بسیجی داوطلب ایرانی وسط میدان آمده‌اند اسم شهید سلیمانی و حضور نیروی قدس را شنیدند خودشان را خراب کردند و ترس از اسمتان را دارند.اینها شیران روز و عابدان شب هستند.اینها همان بچه‌های متواضعی هستند که اینجا وقتی ما می بینیم به نظر نمی رسد اینطور کسانی باشند و مرد میدان هستند.
"یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ"، در راه خدا جهاد می‌کنند و از سرزنش هیچ کدام از این دستگاه‌های فضای مجازی و تبلیغاتی دشمن نمی‌ترسند که هر چه دارند بر علیه بسیج و بسیجی‌ها و تفکر بسیجی سرمایه‌گذاری می‌کنند و تبلیغ می‌کنند و هر چه می‌خواهند می‌گویند و شاید یک بسیجی از میدان بیرون کنند اما بسیجی‌ها محکم‌تر، قوی‌تر و پای کارتر به فرمان رهبر عظیم الشأن برای اینکه این پرچمی را که به دست دارند به دست صاحب اصلی‌ آن امام زمان(عج) بدهند محکم ایستاده‌اند.از بسیج هر چه بگویم کم است.
وی همچنین به روز همبستگی با ملت فلسطین اشاره کرد و گفت: گرچه همه سال‌های پس از انقلاب با این ملت مظلوم همبستگی و همراهی داشته و داریم در رابطه با وضعیت فعلی فلسطین ضمن اینکه این قساوت و خونخواری رژیم صهیونیستی را محکوم می کنیم که بیش از ۱۴ هزار شهید از مردم غزه گرفته‌اند اما هر چه شهید کنند آبروریزی برای خود را بیشتر می‌کنند که در طوفان الاقصی تمام یال و کوپال نظام سلطه و رژیم صهیونیستی شکسته شد و با ۱۲۰۰ نیرویی که از بسیج الهام گرفته بودند.هزار و دویست نیرو بیشتر وسط طوفان الاقصی نبود و تمام لشکر اسرائیل شکست خورد.این عظمت آفرینی ۱۲۰۰ لشکری است که فریادش تکبیر است.
وی افزود: پیامبر فرمود تکبیر که می‌گویید؛ تکبیر شعاری است که از روز اول لشکر پیامبر داشت وقتی تکبیر می‌گویید دشمن می ترسد؛ چطوری است؟خدا خواسته و ترسش در دل رژیم صهیونیستی و دشمنان افتاده است.
به گفته دژکام، طوفان الاقصی کار خودش را کرده است یعنی شکست رژیم صهیونیستی به دست خود مردم.
اینها نباید ایمن باشند از اینکه ۱۲۰۰  نیرو فقط در مقابلشان است و به نظرشان در کرانه غربی رود اردن فلسطینی‌ها ۱۲۰۰ نفر نمی‌شوند؟آنجا هم هستند و وای به حال اسرائیل اگر از آن طرف هم شروع شود. از بیرون مرزهای فلسطین لازم نیست کسی برود و خودشان کافی هستند و اگر رمز پیروزی را یاد بگیرند که غزه یاد گرفته است.
وی اظهار کرد: در این راستا ما باید دقت کنیم که امروز جهان صحنه تقابل بین مستکبران و مستضعفان شده است، آنهایی که قدیمی‌تر هستند می دانند که ما اول انقلاب این شعارها را می‌دادیم و الان صحنه بین المللی شده است و در ایران نیست بلکه بین‌المللی شده است.
دژکام گفت: جریان مستضعف ولو اینکه در انگلیس باشد می بینید که میلیونی حرکت می کند.یک نماینده مجلس آنها بخواهد با جریان مستضعف همراهی کند بیرون و عزلش می‌کنند و می گویند از حزب خارجش کردیم یعنی مستضعفان یک طرف ایستادند و مستکبران پیروز کند. 
کد خبر 1735337

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha