کانون مساجد بهترین محل برای تولید و عرضه تولیدات فرهنگی است

حیدری گفت: فعالیت‌های قرآنی بهترین مصداق تجلی فرهنگی است که کانون مساجد بهترین محل برای تولید و عرضه این تولیدات فرهنگی است.

سجاد حیدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه یا اشاره به فعالیت کانون مساجد در این روستا، گفت: کانون‌های فرهنگی مساجد باید در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی به روحیات جوانان توجه کرده و متناسب با سلیقه و نیاز جوانان برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

مدیرکانون فرهنگی هنری رهپویان ولایت در شهرستان صحنه افزود: با توجه به جایگاه مساجد در گسترش فرهنگ دینی، تلاش برای اجرای برنامه های فرهنگی و افزایش کانون ها ی مساجد برای جذب بیشتر جوانان ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که در کانون های مساجد فعالیت می کنند نقش مهمی در جذب مخاطب نوجوان و جوان دارند و با برخورداری از اخلاق مناسب و برنامه ریزی بایستی به نیازهای جوانان پاسخ دهند.

حیدری تصریح کرد: برگزاری اردوهای زیارتی، تامین امکانات تفریحی برای نوجوانان، برگزاری جلسات قرآنی با حضور اساتید قرآنی، فعالیت دارالقرآن و موسسه قرآنی، برگزاری سه شنبه های تکریم، سرکشی از خانواده شهدا، برگزاری کلاس روانخوانی قرآن کریم، برپایی نماز جماعت، برگزاری کلاس های احکام و قرآن  نمونه هایی از فعالیت های مهم فرهنگی و قرآنی در این مسجد است.

کانون مساجد بهترین محل برای تولید و عرضه تولیدات فرهنگی است

مدیر کانون فرهنگی هنری رهپویان ولایت در شهرستان صحنه اظهار کرد: در این مسجد علاوه بر فعالیت های فرهنگی و قرآنی تمامی مراسم های مذهبی از اعیاد تا شهادت ها، برنامه های شب های قدر، دعای عرفه، برنامه های ماه محرم، ماه مبارک رمضان شامل جزء خوانی قرآن، احکام برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی برای مقابله با تهاجم گسترده فرهنگی دشمنان علیه جوانان ایرانی، باید به تقویت فرهنگ دینی و ملی بپردازیم، گفت: فعالیت‌های قرآنی بهترین مصداق تجلی فرهنگی است که کانون مساجد بهترین محل برای تولید و عرضه این تولیدات فرهنگی است که این تجلی معنوی و نورانی قرآن در جوانان ایران اسلامی بیشتر بوده و این خود نمایشی زیبا در فرهنگ است به همین سبب درحوزه تجلیات فرهنگی بهترین کار ارائه فعالیت های قرآنی است.

حیدری در پایان افزود: از جوانان پر تلاش و پرشور مسجد صاحب الزمان عج روستا علی گرزان علیا شهرستان جهت شرکت پرشور در کلاس های جلسات قرآن، کلاس تفسیرو برگزیدگان قرآنی تجلیل شد.

کانون مساجد بهترین محل برای تولید و عرضه تولیدات فرهنگی است

کد خبر 1735458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha