رفعت مقام بسیج در گمنامی و بی‌نشانی است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه بسیج بدنبال نام و نشان نیست و رفعت مقام بسیج در گمنامی و بی‌نشانی است، گفت: به همین جهت خدا او را بالا می‌برد، به او رفعت مقام می‌دهد و از هیچ سرزنشی باک ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا شاهرخی، امروز(۵ آذر) در سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل و همزمان با گرامیداشت هفته بسیج، در جمع فرماندهان و کارکنان سپاه و بسیجیان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، و تبریک هفته بسیج اظهارداشت: هفته بسیج فرصت و غنیمتی است که ببینیم و ملاحظه کنیم که مبدأ بسیج کجا بوده و الان کجا هستیم و مقصد و نهایت بسیج کجاست، ما به هفته بسیج باید چنین نگاهی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه در شروع پیروزی انقلاب اسلامی با شورش‌های داخلی در اشکال مختلفش در کشور، یا سفارتخانه آمریکا یا همان لانه جاسوسی، و برنامه ریزی در سیاست کلانشان برای حذف و سرنگونی جمهوری اسلامی اقداماتی انجام شد، افزود: رویداد ۱۳ آبان سال ۵۷  تسخیر لانه جاسوسی بوقوع پیوست، اسناد لانه جاسوسی لو رفت تلفن‌های نخست وزیری و ریاست جمهوری شنود شد، ناوگان آمریکا به سمت خلیج فارس حرکت کرد، که این خود یک نوع اعلان جنگ بود.

وی ادامه داد: در چنین مقطعی امام راحل عظیم الشأن در ۵ آذر بسیج مستضعفین را تشکیل داد و ما هرچه جلو رفتیم ثمرات شیرین بسیج را ملاحظه کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه امام فرمود بسیج لشکر مخلص خداست، عنوان کرد: لشکر یک مجموعه منظم و هماهنگ و دارای امکانات است، و از همه مهم تر اینکه مخلص است، چون پاکترین و فداکارترین و داناترین و تواناترین نیروها در این مجموعه جمع شدند، آنها چیزی برای خود نمی‌خواهند و البته با تمام توان از آب و خاک و ملت دفاع می کنند، گرچه این کار با ارزشی است، ولی آن موقعی ارزشش بیشتر می‌شود که لشکر مخلص خدا بشود، تعبیر امام، کلمه به کلمه آن پرمعنا است و هدفمند است.

وی بیان کرد: اگر کار در راه خدا بود، نفع آن به مردم نیز می‌رسد، اما اگر کاری رنگ و بوی خدایی نداشت، بعداً به سمت گروه، حزب و جناح خاصی متمایل می شود و از ارزش آن کاسته می شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه بسیج متعلق به قشر خاص، زمان خاص، و مکان خاص نیست، بلکه عمومی است و مربوط به همه اقشار است، ادامه داد: شهدا، سرداران شهید، ۶۵۵۶ شهید ما سرمایه‌های معنوی ما هستند، اینها همان جوانان با اخلاصی مانند حاج قاسم سلیمانی و دیگر سرداران شهید کشور و استان هستند، که بخاطر خلوص و صفای آنها بود که به این مقام و جایگاه رسیدند.

کد خبر 1735755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha