آتش بس ظرفیت تمام شده صهیونیست‌ها را نشان داد

رحماندوست با بیان اینکه در جنگ غزه اسراییل بد نام شد و تشت رسوایی صهیونیست ها از بام افتاد گفت : اتش بس نشان داد که ظرفیت جنگ صهیونیست ها به پایان رسیده است.

مجتبی رحماندوست در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد دلایل آتش بس از سوی اسراییل گفت: آن چیزی که از صهیونیست ها در ذهن داریم، جنگ های طولانی نبوده اند و وقتی این جنگ ۴۸ روز به طول انجامید، تمام یهودیان عالم چشم انتظار آتش بس بودند زیرا حداکثر جنگ های اسراییل ۵۱ روزه بوده است و جنگ های ۱۹۶۷ نیز شش روزه بوده است. عددهای جنگ اسراییل ۲۱ روز، ۲۲ روز و یازده روز یا ۲۳ روز بوده است، وقتی عدد به ۴۸ روز جنگ رسید، گویی ظرفیت جنگیدن یهودی ها به پایان رسیده است.

اعلام آتش بس از سوی اسراییل طبیعی است و اگر آتش بس اتفاق نمی افتاد و جنگ از ۵۰ روز بیشتر می شد، غیر طبیعی بود .

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اعلام آتش بس از سوی اسراییل طبیعی است و اگر آتش بس اتفاق نمی افتاد و جنگ از ۵۰ روز بیشتر می شد، غیر طبیعی بود و جای سوال داشت و باید می پرسیدیم چرا اسراییل آتش بس نمی کند.

اسراییل اعلام کرد می جنگیم تا حماس و نیروهای آنها را از غزه بیرون کنیم.رحماندوست یادآور شد: اسراییل از ابتدا اعلام کرد که برای چه می جنگد. آنها اعلام کردند که "می جنگیم تا حماس و نیروهای آنها را از غزه بیرون کنیم" و اگر این طرح عملیاتی خائنانه انجام می شد از برخی کشورهای عربی بعید نبود مردم حماس را در کشورهای عربی پخش می کردند. سازمان آندووار از ابتدا برای این تاسیس شد تا آوارگان فلسطینی را به عنوان کمک کردن در کشورهای دیگر مستقر کند و به فوریت تابعیت مضاعف آن کشور جدید را به آنها اهدا کند تا آنها احساس کنند در عین فلسطینی بودن پاسپورت اردن یا مصر و یا هر کشور عربی دیگر را دارند.

اهدای تابعیت مضاعف به فلسطینی ها با قید فوریت

دبیر کل سابق جمعیت حمایت از فلسطین ادامه داد: تابعیت مضاعف وسیله ای است برای تشویق فلسطینی ها تا در آن کشورها بمانند، همچنان که در ابتدای جنگ ۱۹۴۸ تحت عنوان کمک به فلسطینی ها به آنها تابعیت مضاعف دادند و قریب به هفت میلیون فلسطینی را ساکن کشورهای عربی یا سایر کشورها کردند.

رحماندوست با بیان اینکه هدف اسراییل از آغاز جنگ بیرون کردن حماس از غزه بود که محقق نشد، تصریح کرد: هدف اسراییل از این جنگ پایین کشیدن حماس از قدرت بود که محقق نشد و از سوی دیگر ابومازن بی حیا به اسراییل پیغام داد اگر شما حماس را از غزه کندید، بنده حاضرم غزه را اداره کنم. در حقیقت اسراییل می خواست در این جنگ حماس را خلع سلاح کند و از قدرت حکومت داری ساقط کند که نتوانست.

وی گفت: حماس در مبادله اسرا که برخی از آنها تابعیت ایتالیا و یا روسی و سایر کشورها بودند، خارج از چهارچوب یک به سه آزاد کرد و شرط برای آزادی آنها قرار داد که ابتدا مرز رفح امنیت پیدا کند و دوم در پاسپورت این افراد عنوان شود که "خروجی آنها از دولت حماس است" که این موضوع جگر صهیونیست ها را سوزاند در جایی که آنها اعتقادی به حاکمیت حماس ندارند و حماس در پاسپورت اسرا نام دولت را عنوان می کند و این موضوع محقق شد.

اسراییل تصور می کرد اسرای خود را می تواند به زور آزاد کند و نیاز به تبادل نداریم اما در عمل مایوس شد و نتوانست یک نفر اسیر را از دست حماس خارج کند

رحماندوست یادآور شد: اسراییل تصور می کرد اسرای خود را می تواند به زور آزاد کند و نیاز به تبادل نداریم اما در عمل مایوس شد و نتوانست یک نفر اسیر را از دست حماس خارج کند و به زور هیچ یک از اسرا را نتوانست آزاد کند.

وی با بیان اینکه در این جنگ نه تنها آرمان های اسراییل محقق نشد بلکه نباید از تن دادن اسراییل به آتش بس تعجب کرد، خاطرنشان کرد: از اینکه اسراییل به آتش بس تن ندهد باید تعجب کنیم و جای سوال داشت و نه اکنون که خودش پیشنهاد انتش بس داده است.

ایران بارها  اعلام کرد که ما طرفدار آتش بس هستیم تا از کشتار غیر نظامی ها جلوگیری شود زیرا جنگ اسراییل جنگی مردانه نیست

این کارشناس سیاست خارجی در مورد نقش و جایگاه جمهوری اسلامی در آتش بس یادآور شد: ایران نقش جایگاه معنوی و پدری بر مقاومت در جهان دارد و فلسطینی ها، سوری ها و لبنانی ها و حشد الشعبی وقتی به ابرو و چشم متوجه می شوند که ایران نیت و نظرش چیست، خود را با رهبری ایران در جبهه مقاومت هماهنگ کردند. ایران شاهد است که قریب به ۱۵ هزار نفر از فلسطینیانی که شهید شدند ، قریب به هفت هزار نفر از آنان کودکان و زنان هستند و جمهوری اسلامی هرگز نمی خواهد که این جنگ به شکل کودک کشی و غیر نظامی کشی ادامه یابد و بارها نیز اعلام کرد که ما طرفدار آتش بس هستیم تا از کشتار غیر نظامی ها جلوگیری شود زیرا جنگ اسراییل جنگی مردانه نیست و اسراییل در هیچ عملیات نظامی توفیق نیافته است و اگر امروز در مقابل حماس قرار گرفته اند، باز هم جبهه حماس برای آنها در آتش بس شرط گذاشت که تانک های خود را از غزه خارج کنند و در مناطق مسکونی نباشند.

حماس به عنوان یک مقتدر در این جنگ عمل کره است اما رژیم صهیونیستی با نامردی به جنایات خود ادامه داد

وی یادآور شد: حماس در این جنگ به عنوان یک مقتدر عمل کرد اما از سوی دیگر رژیم صهیونیستی با نامردی تمام با زن و کودک کشی به جنایات خود ادامه می داد و طبیعی است که ایران نمی خواهد حتی یک کودک و یا زن و مرد بیشتر کشته شود.

وی در مورد دستاورد اسراییل از این جنگ اظهار کرد: دستاورد کلمه ای است که بار مثبت دارد. معتقدم چیزی به عنوان بار مثبت به دست نیاورده است و مدل جنگی که از روز اول اجرا کرد، جنگ رودررو، نظامی و مردانه در میدان جنگ، تانک با تانک و نفر با نفر نبود و از ابتدا شروع به کشتن آدم های بی دفاع کرد و از سوی دیگر اسراییل اعلام کرد که محمد ضیف، یحیی سنوار و سران مقاومت و حماس را دستگیر می کنیم و از بین می بریم و نتوانست هیچ یک از اهداف خود را محقق کند.

اسراییل بد نام شد و تشت رسوایی صهیونیست ها از بام افتاد

رحماندوست خاطرنشان کرد: در سطح جهان تشت رسوایی صهیونیست ها از بام افتاد و اسراییل کودک کش، نامرد معرفی شد و در سطح دنیا بدنام شد و این امر را دستاورد نمی توان نام نهاد.

کد خبر 1735903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha