ورود غذاهای حلال فیلیپین به طرح آشپزی جهانی

یک مقام گردشگری فیلیپین گفت که این کشور می خواهد غذاهای حلال را از «میندانائو» به جهان گسترش دهدتا این جزیره را در نقشه آشپزی جهانی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «arabnews»، یک مقام گردشگری فیلیپین گفت که این کشور می خواهد غذاهای حلال را از «میندانائو» به جهان صادر کند و این جزیره را در نقشه آشپزی جهانی قرار دهد، زیرا تلاش ها برای جذب مسافران مسلمان بیشتری از سراسر جهان به این منطقه در حال انجام است.

گردشگری یکی از بخش‌های کلیدی اقتصاد فیلیپین است. این کشور مجمع‌الجزایری که به خاطر سواحل شن سفید و نقاط غواصی زیبا شناخته می‌شود در حال شکوفا کردن بخش گردشگری است که نزدیک به ۱۳ درصد یا حدود ۴۴ میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۹ را به خود اختصاص داده است.

گردشگری یکی از بخش‌های کلیدی اقتصاد فیلیپین است. این کشور مجمع‌الجزایری در حال شکوفا کردن بخش گردشگری است که نزدیک به ۱۳ درصد یا حدود ۴۴ میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۹ را به خود اختصاص داده است.

پس از توقف صنعت جهانی گردشگری به دلیل همه‌گیری کرونا، «مانیل»، پایتخت فیلیپین اهداف گردشگری خود را برای احیای این بخش گسترش داد و شروع به تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری مطلوب مسلمانان شد.

«میرا ابوبکر»، معاون وزیر گردشگری در امور مسلمانان در این باره گفت: ما غذاهای حلال فیلیپینی، به ویژه غذاهای مسلمانان در میندانائو را تبلیغ می کنیم، زیرا می خواهیم افراد بیشتری برای گردشگری وارد این جزیره شوند.

جزیره جنوبی میندانائو یکی از معدود مناطق با جمعیت قابل توجه مسلمانان در فیلیپین است، گروهی اقلیت که حدود ۶ درصد از جمعیت ۱۱۰ میلیونی این کشور را تشکیل می دهند.بسیاری از جوامع مسلمان نیز در مجمع الجزایر سولو و استان مرکزی-غربی پالاوان ساکن هستند.

میندانائو علاوه بر مقاصد درجه یک جهانی، از غذاهای درجه یک جهانی نیز برخوردار است که در هیچ جای دیگری یافت نمی شود.

غذای حلال میندانائو نیز جشنی از روایت فیلیپینی است که تک تک رنگ های زنده میندانائو را به نمایش می گذارد.

وزارت گردشگری فیلیپین هفته گذشته میزبان رویدادی در شهر «ماکاتی» برای ترویج غذاهای میندانائو بود که با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف برگزار شد و در آن غذاهای حلال پخته شده توسط سرآشپزهای مسلمان سرو شد.

«عبدالمالک ملوین کاستلینو»، سفیر مالزی در فیلیپین به خبرنگاران گفت: من کاملا از تنوع آشپزی و طعم غذاهای حلال میندانائو لذت بردم.

«کریستینا فراسکو»، وزیر گردشگری فیلیپین، مسافران را تشویق کرد تا در این رویداد، شناخت بیشتری نسبت به میندانائو پیدا کنند و امیدوار بود که این وعده غذایی به مردم دلایل بیشتری برای دوست داشتن فیلیپین بدهد.

او گفت: لذت های آشپزی میندانائو که منعکس کننده تنوع، سرزندگی و مملو از میراث آن منطقه است، همه شما را تشویق می‌کند تا از این جزیره دیدن کنید و از پیشنهادات گردشگری متنوع مسلمانان لذت ببرید.

معاون وزیر گردشگری در امور مسلمانان گفت که دفتر او به تلاش ها برای جذب مسافران مسلمان بین المللی ادامه خواهد داد.

او گفت: ما واقعا دوست داریم تا حد امکان برای گردشگری حلال تلاش کنیم. آرزوی من همیشه این بوده است که مسافران از کشورهای مسلمان به فیلیین بیایند و از کشور ما بازدید کنند.

کد خبر 1736008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha