برپایی هیئت دختران در کانون مفلحون/ فعالان فرهنگی به دنبال ایده‌های نو برای جذب نوجوانان به مسجد باشند

معاون خواهران کانون فرهنگی هنری مفلحون با اشاره به برنامه هیئت مداحی این کانون برای نوجوانان، گفت: فعالان فرهنگی ما برای جذب نوجوان و جوان ما باید با مطالعه کتاب از روش ها و ابتکارات نوآورانه استفاده نمایند و خلاق باشند.

محبوبه قنبرپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد بیان کرد: کانون فرهنگی هنری مفلحون با توجه به مشارکت‌ چشمگیر بسیج محلات توانسته فعالیت های خوب و ثمربخشی را داشته باشد و همکاری بسیار خوبی بین کانون و بسیج در حال حاضر وجود دارد.

معاون خواهران کانون فرهنگی هنری مفلحون گفت: این کانون برنامه های متعدد تربیتی، فرهنگی، آموزشی و ... به ویژه برای نسل نوجوان و جوان برنامه ریزی و اجرا کرده است که می توان به برگزاری هیئت نوجوانان در پنج شنبه های هر هفته در دو گروه سنی ۷ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سال اشاره کرد.

وی افزود: این برنامه توانسته میزان جذب نوجوانان را به مسجد افزایش دهد و استقبال خوبی را به همراه داشته است و در حال حاضر ۱۲۰ نوجوان دختر در این هیئت حضور دارند و در آن دانش آموزان مداحی، سخنرانی، قرائت قرآن و سرود فرا می گیرند و در برنامه های این کانون اجرا می کنند.

قنبرپور با بیان اینکه این برنامه به صورت ثابت برگزار می شود، به برنامه های دیگر کانون اشاره کرد و گفت: همچنین در روز پنج شنبه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۵ کلاس های حفظ قرآن، خوشنویسی، دور همی دختران، انجام تکالیف درسی با حضور مربیان در محل کانون ویژه نوجوانان برگزار و در ادامه به برنامه هیئت  متصل می شود.

وی تصریح کرد: اگر چه این برنامه در مدت زمان زیادی برگزار می شود، اما خانواده ها استقبال خوبی داشته اند و میزان جذب و مشارکت بالا بوده است.

معاون خواهران کانون فرهنگی هنری مفلحون، در ادامه به برگزاری جزء خوانی و تفسیر قرآن به ویژه در مبحث خانواده در چهارشنبه شب های هر هفته به صورت خانوادگی اشاره کرد و گفت: در بخش بانوان، کانون برای مادران و دختران به صورت جداگانه این برنامه اجرا می شود.

وی بیان کرد: از جمله برنامه هایی که جدیدا نسبت به آن ورود داشته ایم، برگزاری کلاس تند خوانی توسط مربی و مشاور یکی از مدارس بوده است، که این معلم توانسته رابط خوبی بین مدرسه و کانون باشد و دانش آموزان زیادی را جذب مسجد نماید.

قنبرپور با اشاره به برگزاری کلاس های خیاطی ویژه مادران، تصریح کرد: هدف از برگزاری چنین کلاس هایی کم شدن فاصله نوجوانان و جوانان با مسجد و از بین رفتن دو قطبی ایجاد شده در جامعه است، ما تلاش کردیم فضای مسجد و اخلاق مسجدی ها به گونه ای باشد که این فضا خود جذب کننده آنها به مسجد و کانون باشد که تاکنون توانسته ایم موفق عمل نماییم.

وی اظهار کرد: همین که نوجوان و جوان ما در مسجد حضور و از برنامه های کانون بهره مند شود، ارزشمند است و در این خصوص هیئت امنا همکاری بسیار خوبی داشته اند.

معاون خواهران کانون فرهنگی هنری مفلحون گفت: فعالان فرهنگی ما برای جذب نوجوان و جوان ما باید با مطالعه کتاب از روش ها و ابتکارات نوآورانه استفاده نمایند و خلاق باشند، جوان امروز ما دنبال برنامه نو و جدید است و می توان مبانی دین اسلام را با ایده های نو به خود نسل امروز داد اگر ما خلاق باشیم و کتاب خوان.

گفتنی است؛ کانون فرهنگی هنری مفلحون در انتهای محله سناباد مشهد، روبروی بانک خون واقع شده است.

پایان پیام/

کد خبر 1736156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha