همایش آموزشی مدیران تخصصی خواهران مساجد استان آذربایجان غربی برگزار می شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی گفت: به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی، همایش آموزشی مدیران تخصصی خواهران مساجد این استان، در ارومیه برگزار می‌شود.

محسن رضایی،  مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی،  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی گفت:۶۶ کانون فرهنگی هنری ویژه بانوان در شهرستان‌های مختلف استان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: توجه به مباحث خانواده محوری و همچنین در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه دختران جوان و بانوان و با هدف تقویت هویت دینی و ملی، ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی و ایجاد نشاط و شادابی در بین بانوان استان راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی از برگزاری همایش آموزشی مدیران تخصصی خواهران مساجد استان آذربایجان غربی خبر داد و  گفت: این همایش با هدف بهره‌مندی مدیران خواهران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان از سیره و آموزه‌های حضرت فاطمه زهرا (س)، برگزار می‌شود.

وی افزود: در این همایش، کارشناسان و متخصصان حوزه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، به ارائه مباحث آموزشی در زمینه‌های مختلف از جمله اهمیت نقش و جایگاه زن در منظومه اندیشه اسلامی، قرآن و معارف اهل بیت (ع) و جایگاه زن در نظام فکر فرهنگی و معرفتی انقلاب اسلامی خواهند پرداخت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی با بیان اینکه درحال حاضر یک هزار و361 کانون فرهنگی هنری در مناطق شهری و روستایی استان فعال هستند،  گفت: درحال حاضر کانون هایی در سطح استان هستند که ویژه خواهران در حوزه های مختلف چون حجاب، جوانی جمعیت،  کلاس های مشاوره و کارآفرینی فعالیت می کنند. 

وی خاطر نشان کرد: برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با رویکرد شعار فرهنگی «نهضت بازگشت به مسجد» و تقویت فعالیت های مسجد اجرا می شود. 

گفتنی است؛ در این همایش، کارشناسان و متخصصان حوزه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، به ارائه مباحث آموزشی در زمینه‌های زیر خواهند پرداخت:

-اهمیت نقش و جایگاه زن در منظومه اندیشه اسلامی

-قرآن و معارف اهل بیت (ع) در خصوص جایگاه زن

-جایگاه زن در نظام فکر فرهنگی و معرفتی انقلاب اسلامی

کد خبر 1736181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha