نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد:

لزوم نشر آثار و اندیشه‌های مدرس در جامعه

بزرگداشت هشتاد و ششمین سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس در محل زیارتگاه وی در کاشمر برگزار شد.
لزوم نشر آثار و اندیشه‌های مدرس در جامعه

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نشر کتاب‌ها، تفکر و اندیشه‌های شهید مدرس در جامعه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی امروز، ۱۰ آذرماه در بزرگداشت هشتاد و ششمین سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس که در محل زیارتگاه وی در کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: شهید مدرس مبارزه همیشه در میدان و پیکارگر صحنه‌های پرشور مبارزه با پلشتی‌ها و مستکبرین بود.

وی در خصوص فلسفه تشکیل چنین جلساتی تصریح کرد: بدون شک جاده زندگی یک طرفه نیست که برخی خون بدهند و شهید شوند و عده‌ای فقط تماشاگر باشند و به برکت خون همین شهدا بستر که فراهم شد به مال و منال و یا مقام مرتبه‌ای دست پیدا کنند، بدون شک آنها اگر شهید شدند و خون دادند ما هم که مانده‌ایم وظایفی داریم که باید به آنها عمل کنیم.

حجت‌الاسلام تقوی افزود: شهدا رسالت الهی، دینی و انسانی خود را به خوبی انجام دادند، ما هم باید پاسدار خون شهیدان مظلوم باشیم، آنها اگر جهاد شمشیر داشتند ما نیز باید در میدان جهاد تبیین حضور داشته باشیم.

وی اظهار کرد: امروز یا باید شمشیر به دست گرفت و در خط مقدم سینه به سینه دشمن جنگید و ایثار جان و انفاق خون کرد یا باید پاسداری از این خون را بر عهده گرفت و پیام شهید را به دیگران رساند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وظیفه داریم وصیت‌نامه، راه و رسم زندگی، شعارها و فداکاری‌های شهدا را همچنان در میان مردم نشر دهیم و ذهن‌ها و اندیشه‌ها را با آن فداکاری‌ها گره بزنیم.

وی با اعلام اینکه با برگزاری سالگرد آیت‌الله مدرس از جهاد، ایثار، مقاومت، شجاعت، فقه و فقاهت شهید مدرس تجلیل می‌کنیم، اذعان کرد: تجلیل از مدرس تجلیل از چنین ارزش‌هایی است، قطعاً شرکت در چنین مراسمی تعظیم شعائر است.

اندیشه مدرس را باید نشر داد

حجت‌الاسلام تقوی با تأکید بر اینکه وظیفه داریم شعائر را بزرگ بداریم، خاطرنشان کرد: اگر کسانی برای این ملت ایثارگری کردند باید قدر آنان را بدانیم، مدرس برای عزت و عظمت این ملت فداکاری کرد موظفیم در حد توان او را بزرگ بداریم.

وی در ادامه نشر کتاب‌ها، تفکر و اندیشه‌های شهید مدرس را در جامعه ضروری دانست و گفت: شرکت در این گونه جلسات در واقع معرفی و تبیین میراث فرهنگی این ملت است.

حجت‌الاسلام تقوی اظهار کرد: ما میراث فرهنگی غنی، تمدن و ادبیات غنی و معارف بسیار عمیق اسلامی را در اختیار داریم، باید از میراث گرانبهای فرهنگی پاسداری کرد، راه شهید مدرس و سایر شهدا میراث معنوی فرهنگی ما هستند که باید آنها را حفظ کرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در برابر نسل آینده مسئول هستیم و فرزندان ما باید این راه را به خوبی بشناسند، گفت: معلمان و استادان باید در مدارس، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها، مدرس‌ها و امام راحل را به درستی معرفی کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه جوانان نیازمند الگو هستند، افزود: هرچند آن‌قدر نیروهای برجسته و ارزشمند بسیاری در کشور داریم که نیازی نیست برای الگو گرفتن دست گدایی به سوی غرب دراز کنیم اما متأسفانه فن‌آوری اطلاعات و فضای مجازی تا حدودی ذهن‌ها را تغییر داده به طوری که بسیاری از نوجوانان ما فوتبالیست‌های دنیا را خوب می‌شناسند اما دانشمندان خود مانند ابوعلی سینا و مدرس را نمی‌شناسند.

حجت‌الاسلام تقوی همچنین به ویژگی‌های شهید مدرس اشاره و اذعان کرد: مردم‌دوستی و عشق ورزیدن به مردم یکی از ویژگی‌های شهید مدرس بود، آیت‌الله مدرس برای خدا سخن می‌گفت و بر اساس تکلیف عمل می‌کرد.

وی آزادمنشی و آزادگی را از دیگر ویژگی‌های شهید مدرس دانست و گفت: شهید سید حسن مدرس درس هیهات منا الذلة در رفتار و زندگی‌اش به دیگران تعلیم داد.

جنگ غزه تقابل دو اندیشه انقلابی و استکبار است 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با حوادث فلسطین و جنایت‌های اسرائیل در غزه اشاره کرد و گفت: امروز در فلسطین جنگ بین حماس و حزب‌الله با اشغالگران نیست بلکه دو تفکر در برابر هم قرار گرفته‌اند، تفکری که یک طرفش سردمداران و مستکبران غرب و آمریکا و تفکر طرف دیگر امام راحل است.

وی با اشاره به اینکه اندیشه انقلابی در روبروی مستکبران قرار گرفته است، گفت: امروز تربیت‌شدگان امام و یک جریان فکری در برابر جنایتکاران قرار گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه نماینده تفکر امام راحل سید حسن نصرالله، مجاهدین و حزب‌الله، انصارالله، حشد الشعبی و بسیج مقاوم ایران هستند، اذعان کرد: اگر آموزش و پرورش قوی و قدرتمند و معلمانی با فکر و تدبیر داشته باشیم در آینده از درون مدارس شخصیت‌های بزرگی تحویل جامعه می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: مجلس از ارکان نظام است و مردم با انتخاب هوشمندانه افراد متدین و مؤمن و مناسبی را به مجلس بفرستند.

آرامگاه مدرس باید پایگاه نشر معارف مبارزه با استکبار باشد

مدیر عامل موسسه آستان مبارکه حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) و زیارتگاه شهید مدرس نیز در این مراسم گفت: زیارتگاه شهید مدرس توسط آستان قدس رضوی بازسازی شده است و امروز ملجأ و پناهگاه مردم قرار است.

حجت‌الاسلام مهدی احمدی با بیان اینکه همه ساله و در ایام مختلف ویژه برنامه‌های متعددی در این زیارتگاه اجرا می‌شود، اظهار کرد: زیارتگاه شهید مدرس باید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه این مکان نورانی به واسطه وجود ایشان باید پایگاه نشر معارف مبارزه با استکبار باشد، تصریح کرد: شهید مدرس شخصیتی داشت که وقتی از او نام می‌بریم یاد مبارزه با استکبار، انگلیس خبیث و فرهنگ منحط غربی می‌افتیم.

مدیر عامل موسسه آستان مبارکه حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) و زیارتگاه شهید مدرس خاطرنشان کرد: امروز در جهان می‌بینیم که این فرهنگ و سیاست غلط به چه فضاحتی افتاده و آثارش را در غزه می‌بینیم.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مدرس، شهید مبارزه در راه ظلم، استکبار و طاغوت بود، افزود: این زیارتگاه باید محور و مهم‌ترین پایگاه نشر این‌گونه معارف باشد و در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

اندیشه و تفکر آیت‌الله شهید مدرس در گفتمان انقلاب اسلامی ایران تبلور یافته است

فرماندار کاشمر نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس اظهار کرد: شهید مدرس را باید معجزه قرن معاصر دانست.

حجت اله شریعتمداری اظهار کرد: همان‌گونه که سر نیزه رضاخان نتوانست چادر از سر زنان مسلمان ایرانی در آورد، هرگز نتوانست تفکر و اندیشه شهید مدرس را بعد از گذشت حدود یک قرن خاموش کند.

وی با اشاره به اینکه امروز اندیشه و تفکر آیت‌الله شهید مدرس در گفتمان انقلاب اسلامی ایران تبلور یافته است، افزود: گفتمانی که وجه غالب آن استکبارستیزی و مبارزه با استبداد بود، در گفتمان و اندیشه سیاسی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب نیز بارور و به اقصی نقاط عالم صادر شده است.

حجت‌الاسلام شریعتمداری با بیان اینکه این اندیشه‌ها امروز شکل‌گیری جبهه مقاومت در برابر محور شرارت و زورگویی مستکبران جهان را رقم زده است، گفت: به برکت اندیشه علما و فقهای تراز اول شیعی همچون آیت‌الله شهید مدرس، آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری، امام راحل، مقام معظم رهبری، ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه پس از قرن‌ها در مقابل استبداد داخلی و استعمار خارجی قد علم کرده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز ملت‌های مسلمان و آزاده، مبارزه با استکبار و استعمار را به برکت انقلاب اسلامی از حوزه نظری و گفتمان به عرصه اقدام و عمل توسعه دادند به نحوی که برای مقابله با دول استکباری به خودکفایی در تولید انواع تجهیزات باز دارنده و تهاجمی دست یافته‌اند.

فرماندار کاشمر خاطرنشان کرد: دستیابی به دانش و تکنولوژی تولید انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، ساخت سلاح‌های لیزری و جنگ الکترونیک، انواع موشک‌های بالستیک و نقطه زن، دستیابی به فن‌آوری و تولید موشک‌های ما فوق صوت و ساخت پهبادها و ریز پرنده‌های فوق مدرن و رادار گریز، تولید و ساخت انواع ناوشکن و زیردریایی بخشی از توان و اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران است که روحیه خودباوری، استکبارستیزی و استعمارستیزی را در ملت‌های مسلمان و آزاده جهان بارور نموده است.

وی در ادامه افزود: تلاش‌های شهید مدرس تنها به استکبارستیزی و استبداد ستیزی خلاصه نمی‌شود، بلکه در ۵ دوره عضویت خود در مجلس یکی از اثرگذارترین نمایندگان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی کشور بود به نحوی که ترقی و تعالی را مرهون به علم می‌دانست و معتقد بود تا وقتی علم در مملکت ما ترقی پیدا نکند مشکل مملکت حل نمی‌شود.

حجت‌الاسلام شریعتمداری تصریح کرد: مدرس حیات هر مملکت را به پیشرفت اقتصادی آن وابسته و توسعه کشور را منوط به ایجاد زیرساخت‌هایی همچون راه‌آهن، فرودگاه، تولید هواپیما و مدرسه می‌دانست.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه این عالم فرهیخته در آن مقطع تاریخ توجه جدی به تأسیس کارخانه‌ها و رونق تولید از طریق جذب سرمایه‌های مردم و حتی توصیه به معافیت مالیاتی برای حمایت دولت از سرمایه‌گذاری توسط مردم داشت، اظهار کرد: ترشیز بزرگ بخش قابل توجهی از توسعه خود را مدیون وجود بارگاه شریف این عالم شهید و بقاع متبرک امام زادگان واجب‌التعظیم می‌داند.

گفتنی است، ادای احترام به مقام شهید مدرس، بازدید از موزه اسناد و کتابخانه شهید مدرس از جمله برنامه‌های بزرگداشت هشتاد و ششمین سالگرد آیت‌الله سید حسن مدرس در کاشمر بود.

پایان پیام/

کد خبر 1736561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha