پیشقدمی بسیج برای رفع موانع تولید صنعت طلا و جواهر در کشور

حسن پور گفت: باید صادرات را در بخش صنعت طلا و جواهر فعال کنیم تا در بحث تولید موفق تراز قبل باشیم و بتوانیم موانع موجود بر سر راه تولید و صادرات این صنعت ارزشمند را رفع کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، غلامرضا حسن پور بیان کرد: در راستای دغدغه ها و فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی، درمجموعه بسیج چندین میز بین المللی را فعال کرده‌ایم، مانند میز عراق، روسیه، سوریه و لبنان که در حال حاضر فعال شده است؛ همچنین بزودی میزهای پاکستان و افغانستان نیز راه اندازی و با میزهای خراسان شمالی و خراسان جنوبی فعال خواهندشد و فعال شدن میز عربستان نیز در دستور کار قرار دارد.

حسن پور تاکید کرد: بسیج با همکاری اتاق بازرگانی و اصناف می تواند کارهایی که شاید از توان بخش خصوصی خارج است را انجام دهد. زیرا برخی از موانع و بخشنامه‌هایی است که بخش خصوصی اگر بخواهد از آن دفاع کند این تصور پیش می‌آید که شاید منافع خودشان را در نظر می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر بسیج بیاید و این مطلب را روشن کند که برخی کارها می‌تواند اشتغال ایجاد کند و سرمایه کشور را افزایش دهد، چون بسیج ذی نفع نیست از او بیشتر پذیرش دارند و این موضوع می‌تواند سرآغاز اتفاقات خوبی در حوزه های تولید باشد.

مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور تصریح کرد: امیدوارم مشکلاتی که درسر راه تولید مطرح شده، بررسی شود تا اگر لازم است این مباحث را به جلسه سران قوا ببریم و برخی از موانعی که وجود دارد را برطرف نماییم.

وی با اشاره به این نکته که متاسفانه ما از این صنعت اشتغال آفرین و سرمایه ساز و ارزآور غفلت کرده‌ایم، بیان کرد: این غفلت سبب شده است تا برخی از بزرگان این صنعت به خارج از کشور بروند و سرمایه هایشان را نیز با خودشان ببرند و امیدواریم درس عبرتی برای مجموعه دولت باشد و به بخش خصوصی اهمیت بیشتری بدهند تا بجای نگاه به خارج کشور، با رفع موانع تولید بتوانند به اشتغال و تولید کشور کمک کنند.

حسن پور یادآور شد: اگرچه در این صنعت متاسفانه گاهی برخی از افراد بازاری نما و گاها قاچاقچی هم هستند که با آنها برخوردهایی انجام می‌شود اما این به آن معنی نیست که همه را متهم نماییم زیرا اکثریت فعالان حوزه صنعت طلا، جواهر و گوهرسنگ ها، انسان های شریف و دلسوز و سخت‌کوشی هستند که دلشان برای اعتلای کشورشان می تپد.
مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور ضمن قدردانی از زحمات مدیران نمایشگاه بین‌المللی مشهد و همه عوامل برگزاری این نمایشگاه موفق در مشهد، تاکید کرد: این نمایشگاه تجلی زحمات و هنر صنفی است که در دوران های مختلف دفاع مقدس و هم در پیروزی انقلاب و همچنین در دوران کرونا به مردم و نظام کمک کرده اند و امید است که با تدابیر ارزنده مجلس و دولت و متولیان امر بتوانیم این زحمات را جبران کنیم و به تقویت جایگاه بین المللی صنعت طلا و جواهر کشور عزیزمان کمک کنیم.

پایان پیام/

کد خبر 1736564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha