دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با دبیرکل سازمان محمدیه اندونزی

حجت الاسلام والمسلمین نواب در جریان سفر به اندونزی با شورای عالی سازمان محمدیه حج این کشور دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و هیئت همراه در جریان سفر به اندونزی با پروفسور عبدالمعطی؛ دبیرکل سازمان محمدیه  حج این کشور دیدار و گفتگو کرد.
سرپرست حجاج ایرانی در این دیدار با اشاره به اهمیت کنگره حج در روابط و ارتباطات  بین المللی دراین حوزه ، بر لزوم استفاده از تجارب یکدیگر  تاکید کرد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اخلاق حسنه حجاج اندونزی در ایام حج ، اهمیت ارتباط دو کشور بزرگ ایران و اندونزی را  یادآور شد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین به وضعیت حج گذاری ایرانیان و تعداد ثبت نام کنندگان در کشورمان پرداخت و برخی امتیازات حج ایران نسبت به سایر کشورها را برشمرد و به حضورگسترده  زائران ایرانی در اعتاب مقدسه و مراسم اربعین اشاره کرد.
در ادامه این دیدار ، حجت الاسلام والمسلمین منصور میر احمدی معاون امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری آمادگی بعثه را برای همکاری های علمی و پژوهشی با سازمان محمدیه و برگزاری نشست های علمی و تخصصی جهت تبادل نظر بیشتر در امور حج اعلام کرد.
بر پایه این گزارش، در این دیدار اعضای شورای عالی سازمان محمدیه هم گزارشی از وضعیت حجاج اندونزی، نحوه ثبت نام و نوبت بندی اعزام آنان بیان کردند.
دبیرکل سازمان محمدیه  از همکاری دو طرف برای تبادل نظر در خصوص مسایل حوزه حج و ارتباطات دو مجموعه برای اخذ تجربیات استقبال کرد.  
سرپرست حجاج ایرانی نیز در پایان این نشست با توجه به تحولات در حوزه حج ، روابط متقابل در این حوزه را ایده ای خوب دانست و اتخاذ مواضع مشترک در برخی مسایل جهانی مانند مسئله غزه و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را  ضروری خواند.
در پایان این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی رئیس مرکز اسلامی جاکارتا پیشنهاد کرد که یک کارگروه مشترک بین دو کشور برای بررسی مسایل مورد نظر طرفین در حوزه حج تشکیل و مجله مشترک سالانه با موضوعات مشخص در حوزه حج تولید شود.
 
 
گفتنی است سازمان محمدیه اندونزی با بیش از ۴۰ میلیون نفر عضو یک سازمان آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و فرهنگی است که بیش از 100 سال سابقه فعالیت  و در اکثر کشورها نماینده دارد.

کد خبر 1736589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha