دیدار امام جماعت مسجد استقلال اندونزی با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با حضور در مسجد استقلال جاکارتا با امام جماعت این مسجد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در ادامه  سفر خود به اندونزی با حضور در مسجد استقلال جاکارتا با نصرالدین عمرامام جماعت این مسجد دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار امام جماعت مسجد استقلال جاکارتا به تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در اندونزی و مالزی برای کاهش قدرت اقتصادی رژیم صهیونیستی پس از تحولات اخیر و جنایات در نوار غزه اشاره و برای موفقیت و پیروزی فلسطینی ها دعا کرد.
وی در ادامه به جایگاه والای اندیشمندان ایرانی در جهان اسلام اشاره و ابراز امیدواری کرد که اتحاد و همبستگی میان ایران و اندونزی بعنوان دو کشور بزرگ اسلامی تحقق یابد.
امام جماعت مسجد استقلال جاکارتا همچنین با بیان گوشه ای از تلاش ها و اقدامات صورت گرفته برای نزدیکی بیشتر اهل تشیع و اهل تسنن در کشورش، از ایرانی ها بعنوان اولین مبلغان مسلمان در اندونزی یاد کرد و گفت: به همین دلیل مردم اندونزی با فرهنگ تشیع آشنا هستند و حضور شخصیت ها و علمای ایرانی در اندونزی برای شان بسیار خوشحال کننده است.
در ادامه این دیدار، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به قرآن و سنت اهمیت مسئولیت و وظایف علما را یادآور شد و به این نکته اشاره کرد که مسلمانان همواره از رهبران و علمای دینی تاثیر پذیر بوده اند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب از اینکه برخی رفتارهای مسلمانان بر طبق آموزه های دینی صورت نمی گیرد ابراز تاسف کرد و افزود: اگر همه امت اسلامی طبق آموزه های دینی عمل می کردند اتفاقاتی همچون قضیه غزه رخ نمی داد.
وی در پایان در خصوص نحوه اداره مساجد در ایران توضیحاتی داد و انتقال تجارب در این عرصه را موجب هم افزایی میان دو طرف دانست.
گفتنی است مسجد استقلال اندونزی که به پاسداشت استقلال این کشور ساخته شده، یکی از بزرگترین مساجد جهان و بزرگ‌ترین مسجد در جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود و  بر مساجد دیگر تاثیر گذار است.
این مسجد با مساحتی حدود 10 هکتار، ظرفیت 120 هزار نمازگزار را دارد و ساخت آن 17 سال به طول انجامیده است.

کد خبر 1736815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha