«اسفندیار» طبس، روستای دوستدار کتاب در کشور شد

طی مراسمی از دست اندرکاران روستای اسفندیار شهرستان طبس که برای دومین سال به عنوان روستای دوستدار کتاب در کشور شناخته است با حضور مدیرکل مجامع، تشکل ها و فعالیت‌ های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد و جمعی از مسئولان استانی تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، اسماعیل جانعلی پور مدیرکل مجامع، تشکل ها و فعالیت‌ های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز یک شنبه (۱۲ آذر) در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب که در روستای اسفندیار شهرستان طبس برگزار شد، اظهار کرد: در ایران اسلامی، کتاب، یک مسئله مهم است.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه کتاب تهران سال گذشته قریب به ۴۵۰ میلیارد تومان کتاب توسط مردم از ناشران و نویسندگان خریداری کردند، افزود: در رویداد روستاهای دوستدار کتاب ۳۰۰ روستا شرکت کردند که روستای اسفندیار برای دومین سال، به عنوان روستای دوستدار کتاب انتخاب شد.

مدیرکل مجامع، تشکل ها و فعالیت‌ های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه پایتخت کتاب ایران به شهر سمنان تعلق گرفت، ادامه داد: دولت سیزدهم مصمم شد که مراسم تقدیر از فعالان روستاهای دوستدار کتاب به جای پایتخت، در خود روستا برگزار شود.

جانعلی پور از هدیه ۱۰ میلیون تومانی به صورت هر دو ماه یکبار به روستای اسفندیار خبر داد که در زمینه کتاب و کتابخوانی هزینه شود و تصریح کرد: کتابخانه های عمومی ۱۵ میلیون تومان، سازمان همیاری شهرداری ها نیز ۱۵ میلیون تومان به کتابخانه این روستا خواهند داد.

وی به اهدای 100  میلیون تومانی «کتاب » برای کتابخانه و مدرسه این روستا هم اشاره ای کرد و گفت: سازمان امور روستایی ریاست جمهوری و بنیاد مسکن نیز هدایایی به این روستا تقدیم خواهند کرد.

کد خبر 1736847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha