زنان شهیده الگوی تمام عیار در تمدن سازی نوین اسلامی

بیابانی با تاکید بر اینکه الگوی زنان شهیده در اختیار جوانان و نوجوانان قرار بگیرد گفت: زنان شهیده الگوی تمام عیار زن طراز انقلاب اسلامی در تمدن سازی نوین اسلامی است.

مینا بیابانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد اثرات برگزاری جشنواره های بزرگداشت شهدا گفت: اجلاسیه شهدای زن اهل تسنن در راستای برگزاری دومین کنگره ملی هفت هزار زن شهیده در اسفند ماه سال آینده است. هدف از برگزاری این اجلاسیه ها و کنگره ملی شهدای زن این است که الگوهای تمام و کاملی را برای دختران و بانوان سرزمین اسلامی و کشورهای مسلمان و حتی جهان معرفی کنیم.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان گفت: در ارتباط با بانوان اهل تسنن قریب به ۱۱۰۰ بانوی اهل تسنن در کشور داریم که این عزیزان هشت سال دفاع مقدس و در رفتارهای وحشیانه منافقان و ضد انقلاب به شهادت رسیدند و همین طور در فجایع تروریستی و همچنین در موضوع شهدای سلامت به شهادت رسیدند که از تعداد هفت هزار زن شهیده، ۱۱۰۰ نفر از آنها اهل سنت هستند.

الگوی زنان شهیده در اختیار جوانان و نوجوانان قرار بگیرد

بیابانی تصریح کرد: شهدای زن اهل تسنن جزو الگوهای بسیار خوب برای جوانان و نوجوانان و زنان جامعه هستند که وقتی فرآیند زندگی آنها را ملاحظه می کنیم، می بینیم که بسیاری از آنها در اوج قرار دارند. شهیدی مانند نازقلیچی، شهید فاطمه کرجو دختر نوجوان ۱۶ ساله ای که به دست عوامل ضد انقلاب به فجیع ترین شکل به شهادت رسیده است و شاخص این شهدا این است که برای انقلاب و ایران اسلامی تا پای جان ایستاده اند و می توانند در اختیار جامعه اسلامی و حتی جامعه جهانی قرار بگیرند.

وی گفت: هدف ما از این اجلاسیه این بود که بتوانیم از خانواده شهدا  و از مقام شهدا تجلیل کرده باشیم و بتوانیم زندگی این عزیزان را توسط هنر، رسانه، تولید کتاب در اختیار بانوان و دختران ایران اسلامی قرار دهیم تا الگوی خوبی را به جامعه معرفی کنند.

زنان شهیده الگوی تمام عیار زن طراز انقلاب اسلامی در تمدن سازی نوین اسلامی

بیابانی در مورد معرفی الگوی زندگی شهدا و اثرگذاری آن در سبک زندگی ایرانی اسلامی و تحقق تمدن اسلامی گفت: زنان تاثیرات بسیاری در تمدن سازی دارند و این تمدن سازی از طریق سبک زندگی اسلامی می تواند پایه ریزی شود و از طرفی ما بانوان شهید را به عنوان الگوهای تمام عیار زن طراز انقلاب اسلامی می شناسیم و هر جامعه ای برای آنکه بتواند به اهداف متعالی خود دست یابد، نیازمند الگو و اسطوره است و این الگوها اگر درست انتخاب شوند و در اختیار نوجوانان قرار داده شود، می توانند با تاسی از رفتار و شخصیت این الگوها مسیر خود را به درستی انتخاب کنند و در رسیدن به کمال با استفاده از رفتار این الگوها تسریع شود و جوان و بانوی ما بتواند با طی مراحل سهل تر و قابل دسترسی تر هدف غایی خود برسند.

رییس بسیج بانوان یادآور شد: این الگوها بهترین الگوها در میان جامعه هستند زیرا شهدا را الگوهای موفق می دانیم و این عزیزان مسیر پیشرفت خود را در امور زندگی و معنویات به درستی پیدا کردند و حرکت کردند. این رفتارها همه در زمینه فرهنگ سازی و تمدن سازی است و به معرفی این شهدا می توانیم برای شکل گیری تمدن اسلامی و معرفی آن در سطح جهان اقدام موثری را انجام دهیم.

معرفی شهدا در جامعه فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه می کند

وی تصریح کرد: اینکه بتوانیم شهدا را به جامعه معرفی کنیم، روحیه جهاد، ایثار، شهادت و فداکاری در جامعه نهادینه می شود و این مهمترین شاخصه ای است که یک کشور و یک جامعه برای اهداف متعالی انسانی و الهی خود بر می دارد و هیچ جامعه ای بدون داشتن شاخصه های معنوی و انسانی نمی تواند به رشد و معنویت برسد و به اهداف عالیه خود دست یابد. از مهمترین دستاوردهای ماندگار جشنواره های شهدا همین است که ما بتوانیم فرهنگ جهاد، ایثار، شهادت و فداکاری را در میان جوانان و نوجوانان نهادینه کنیم.

کد خبر 1736862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha