نفوذ به عمق قرآن، مراتب بالای معنوی را به دنبال دارد

حجت الاسلام ارزنده گفت: کسی که با تلاش معنوی بتواند به عمق قرآن نفوذ پیدا کند می‌تواند به مراتب بالای معنوی و ارزشمند دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ملایر، حجت الاسلام محمد علی ارزنده عصر امروز در مراسم تجلیل از پیشکسوتان قرآنی ملایرگفت: کسی که قرآن نمی‌خواند تشویقش می‌کنیم اما کسی که در محضر قرآن است نباید به تجوید حفظ و تلاوت اکتفا کند در غیر این صورت ضرر کرده است و  طبق فرموده آیت الله جواد آملی ملاک این است که چه کسی بتواند علم را با خود  تا صحرای محشر ببرد.

نفوذ به عمق قرآن، مراتب بالای معنوی را به دنبال دارد

امام جمعه ملایر خطاب به جامعه قرآنی تلاوت و حفظ قرآن را کاری با ارزش و معنوی دانست و افزود:  در این راستا باید علاوه بر ثواب دنیوی  باید مراقب بود  تا از این ملاک ارزشمند برای آخرت خود  نیز اندوخته ای فراهم کرد.

وی با بیان اینکه  کسی که با تلاش معنوی بتواند به عمق قرآن نفوذ پیدا کند  می‌تواند مراتب بالای معنوی دست پیدا کند افزود: کاری که برای خدا باشد ارزش آفرین است و کاری که برای خدا نباشد ارزشی نخواهد داشت.

مهدی میرزا پور، نیز اظهار کرد: هدف از برگزاری این برنامه  که به همت جهاد دانشگاهی همدان برگزار شده است تجلیل و پاسداشت پیشکسوتان حوزه قرآنی ملایر است که عمر خود را در راه آموزش و احیای فرهنگ قرآن گذاشته و تا به امروز در این زمینه تلاش کرده‌ اند.

نفوذ به عمق قرآن، مراتب بالای معنوی را به دنبال دارد

رئیس جهاد دانشگاهی همدان گفت:  پیشکسوتان و اساتید قرآنی هر کدام خود به نوعی تاثیر گذار در جامعه و اشاعه فرهنگ و فضای قرآنی در جامعه هستند.

وی از اجرای طرح دانشجو معلم قرآن کریم  به همت جهاد دانشگاهی استان همدان با همکاری دانشگاه ملایر  خبر داد و افزود: در این طرح از ظرفیت اساتید و مربیان قرآن کریم شهرستان استفاده می‌شود.

میرزاپور تصریح کرد: در این طرح  قرار است برای دانشجویان به عنوان مخاطبان این طرح دوره ای برگزار شود که در این طرح  بعد از آن دانشجویان آموزش دیده بتوانند در فضای دانشگاهی و خوابگاهی خود و فضای محلی زندگی خود مروج فرهنگ قرآن باشند و تعداد بیشتری از افراد را با قرآن آشنا کرده و خود به عنوان یک مربی باشند.

نفوذ به عمق قرآن، مراتب بالای معنوی را به دنبال دارد

 در ادامه این مراسم  چند تن از پیشکسوتان قرآن ملایر با بیان خاطراتی پرداختند.

همچنین در این مراسم از  ۶ نفر پیشکسوتان قرآنی ملایر و خانواده شهید علی محمد محمودی از شهدای قرآنی ملایر تجلیل شد.

نفوذ به عمق قرآن، مراتب بالای معنوی را به دنبال دارد

کد خبر 1736981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha