نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اقتدار به حیاط خلوت کشورهای غربی ورود می کند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق کشور گفت: به اقتدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کرد: امروز به این اقتدار رسیدیم که ناوهای جمهوری اسلامی برای حفاظت از ثروت ملی به آبراه های جهانی می روند و در حیاط خلوت کشورهای غربی ورود می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ امیر غلامعلیان، دوشنبه(۱۳ آذر) در آئین بزرگداشت شهدای نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی در استان؛ با اشاره به مسائل غزه گفت: نقشه و توطئه اسرائیلی ها از سالیان قبل توسط امامین انقلاب بارها به دنیا هشدار داده شده و سیره مبارزاتی بزرگان انقلاب هم حاکی از هشدار درباره زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق کشور تسلط بر سرزمین های اشغالی را هدف کوتاه مدت رژیم صهیونیستی عنوان و بیان کرد: آنها تسلط بر ممالک اسلامی و سیطره قوم یهود را مد نظر دارند؛ افکاری که با پشتیبانی استکبار دنبال می‌کنند و برای رسیدن به این هدف شوم بیش از ۷۵ سال مردم فلسطین را درگیر مبارزه و مقابله کردند.

وی در ادامه به رویکردها و مؤلفه های عملیات طوفان الاقصی پرداخت و این عملیات را حاکی از حرکت معکوس رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهداف خود دانست و گفت: یکی از بزرگترین رویکردهای این عملیات شکست هیمنه اطلاعاتی و امنیتی و نظامی اسرائیل است.

امیر غلامعلیان ادامه داد: اسرائیل سه سازمان اطلاعاتی موساد، شاباک و آمان با سه ماموریت مجزا دارد اما طوفان الاقصی هر سه را غافلگیر و تفوق اسلام بر نظام کفر را نشان داد که چیزی جز امداد الهی نیست.

وی با متذکر شدن این مطلب که جنگ غزه را نباید محدود به تقابل دو کشور ببینیم؛ یکی دیگر از رویکردهای مهم عملیات حماس را شکست هیمنه نظامی اسرائیل  در برابر جنگ‌های نامنظم دانست که بیش از ۵۰ روز و با وجود  پشتیبانی بی دریغ سلاح های آمریکایی نتوانستند به اهداف خود برسند.


فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش با اشاره به جمعیت اندک اسرائیلی ها، یکی از اهداف آنان را گسیل دادن یهودیان از اقصی نقاط دنیا به محدوده فلسطین دانست و خاطرنشان کرد: امروز اما همه یهودیان در سرزمین های اشغالی در حال ترک اسرائیل هستند که ثمره مقاومت و درگیری در نوار غزه است و هدف آنان برای کوچاندن ملت مسلمان فلسطین نتیجه عکس می دهد.

وی حفظ خاک سرزمینی توسط فلسطینی ها با وجود هزاران شهید و مجروح را از دیگر رویکردهای طوفان الاقصی عنوان و بیان کرد: یکی دیگر از مسائل قابل توجه این عملیات این بود مسئله فلسطین را از روزمرگی خارج کرد و آن را بر سر زبان مردم دنیا انداخت و در قلب اروپا جنایات رژیم صهیونیستی محکوم می شود که نشان‌دهنده بیداری اذهان مردم دنیا است.

امیر غلامعلیان با بیان اینکه اگر طوفان الاقصی و طوفان ها با قدرت ادامه یابد پیش بینی رهبری زودتر از ۲۵ سال محقق و طومار اسرائیل از پهنه گیتی برچیده خواهد شد؛خاطرنشان کرد: مسئله فلسطین اما از ابتدا جزو اهداف و آرمان های نظام جمهوری اسلامی بود و ما جزو کشورهای پیشرو در دفاع از فلسطین بودیم و شعار راهبردی ارتش جمهوری اسلامی هم همین است.

وی در بخش دوم سخنانش به نقش سرنوشت ساز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در ابتدای جنگ با تأکید بر عملیات مروارید پرداخت که درسی به ارتش بعث داد تا طومار نیروی دریایی عراق در همان ماه های ابتدایی جنگ در آب های نیلگون خلیج فارس برای همیشه درهم پیچیده شود و اثری از او در هشت سال دفاع مقدس دیده نشد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش با افزودن این مطلب که ارتش عراق در طول هشت سال جنگ تحمیلی سه بار بازسازی شد؛ به اقتدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کرد: امروز به این اقتدار رسیدیم که ناوهای جمهوری اسلامی برای حفاظت از ثروت ملی به آبراه های جهانی می روند و در حیاط خلوت کشورهای غربی ورود می کنند که این نشانه عظمت و اقتدار ما است.

وی با افزودن این مطلب که افتخار داریم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی شهدای بزرگی هدیه کرده که شهید نگارستانی اولین شهید نیروی دریایی از استان کرمان است؛ افزود: شهید حمید قهرمانی در حالیکه همه سیستم های برقی توپ از کار افتاده بود با سیستم مکانیکی علیه ناو آمریکایی تیراندازی کرد و پیکر مطهرش چندین سال پس از شهادت در آب‌های نیلگون خلیج فارس ماند.


امیر غلامعلیان از شهدای دیگر نیروی دریایی هم یاد کرد و افزود: گردان تکاور دریایی ۳۴ روز در برابر سه گردان عراق که قصد تصرف داشتند مقاومت کردند و اینها اسناد پرافتخار دفاع ما است و تاریخ جمهوری اسلامی مملو از رشادت ها و دلاورمردی های عزیزان ما برای دفاع از مرز و خاک است و  افتخار ما در جنگ هشت ساله این بود که مرز ما دست نخورد.

وی در پایان تأکید کرد: ما مدیون خانواده شهدا هستیم و با افتخاری که شهدا و جانبازان در دوران هشت ساله برای این مرز و بوم به یادگار گذاشتند همه ما باید نوکر بدون منت خانواده شهدا باشیم.

در این مراسم از پیشکسوتان و خانواده معظم شهدا تجلیل شد.

کد خبر 1737092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha