مسجد، مدرسه و خانه پل‌های انتقال فرهنگ هستند

مشایخی گفت: مسجد، مدرسه و خانه پل های انتقال فرهنگ هستند که شخصیت افراد در آن ها شکل می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی؛ مصطفی مشایخی، امروز (13 آذر) در جمع مدیران و فرهنگیان آموزش و پرورش نواحی یک و دو اراک، ضمن اشاره به تلاش های فرهنگیان گفت: کار فرهنگیان یک نوع جهاد است که همواره در سنگر تعلیم و تربیت به فعالیت می پردازند.

این کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه جهاد یعنی دل کندن از خود؛ افزود: امام علی(ع) می فرماید: جهاد بابی است که خداوند برای اولیای خاص خود در نظر گرفته است و مجاهدان همواره در راه رضای خدا و خدمت به خلق تلاش می کنند.

مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و کارشناس مسائل فرهنگی، ادامه داد: فرهنگیان مجاهد می‌توانند در بین دانش آموزان به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخته و نقشه‌های شوم دشمن علیه انقلاب اسلامی را خنثی کرده و به صورت واقعی و مستند امید آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه هر فردی در هر لباسی که خدمت کند مجاهد است، اضافه کرد: جهاد فقط به معنای حضور در میدان جنگ نیست بلکه هرگونه تلاش و کوشش در مقابله با دشمن، همراه با خطرپذیری نوعی جهاد است.

این کارشناس فرهنگی در ادامه با بیان اینکه مسجد، مدرسه و خانه پل‌های مهم انتقال فرهنگ هستند، ادامه داد: شخصیت هر یک از ما در یکی از این سه مورد شکل گرفته است.

مشایخی با اشاره به اینکه تغییرات فرهنگی تدریجی است، گفت:  معلمان و فرهنگیان نقش موثری در فرهنگسازی دارند و علاوه بر آن ارکان مساجد نیز باید با زبان نسل امروز آنها را به مساجد و حضور در این پایگاه های فرهنگی مشتاق کنند.

مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی به اهمیت جهاد فرهنگی تاکید کرد و ادامه داد: امروز ملت ایران به ویژه نسل جوان و نوجوان مورد هجمه دشمنان قرار دارند و تهاجم فرهنگی گسترده تر از گذشته شده است.

کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین گفت: امیدآفرینی و معرفی دستاوردهای انقلاب در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان، ضروری است.

کد خبر 1737162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha