خواهران طلبه آبروی انقلابند/ از ظرفیت کانون‌ها برای پذیرش استفاده کنید

یک استاد حوزه علمیه، پدیده خواهران طلبه را آبروی انقلاب عنوان کرد و گفت: بانوان طلبه باید با درس خواندن به اجتهاد برسند، چرا که فقیه و مجتهد زن برای جامعه نیاز اساسی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت السلام محمدی در اجلاس مدیران و مسئولان مدارس علمیه خواهران به تبیین مولفه‌های جذب و پذیرش طلبه تراز انقلاب اسلامی پرداخت و مرجعیت، تربیت مدرس، تحقیق و تألیف، تبلیغ در سطح وسیع به شیوه مدرن و تولید فکر را از وظایف اصلی حوزه‌های علمیه برشمرد.
وی به لزوم برنامه‌ریزی و استعدادیابی در حوزه‌های علمیه خواهران تاکید کرد، و گفت: استعداد سنجی خیلی مهم است و افرادی را انتخاب کنید که تربیت پذیر باشند زیرا آینده دنیای اسلام با موفقیت حوزه تامین می‌شود.
حجت‌الاسلام محمدی ابراز کرد ابراز کرد: پدیده خواهران طلبه، برای انقلاب آبروست، لذا بانوان باید خوب درس بخوانند و تعداد زیادی از آنان در آینده مجتهد شوند، چرا که فقیه و مجتهد زن برای جامعه یک نیاز اساسی است.
وی در بخشی از سخنان خود با بررسی مراحل و موانع طلبگی، فهم، ابلاغ و اجرای دین را، از اهداف تحقق ترویج عبودیت خواند.
حجت‌الاسلام محمدی بیان کرد: حوزه‌های علمیه مبتنی بر قرآن و اهل بیت(ع) هستند و بانوانی که در این مسیر قدم می‌گذارند از طرف امام زمان(عج) دعوتنامه دارند و این سربازان باید جهانی فکر کنند و باعقلانیت، دیانت، معنویت و عدالت اهداف انقلاب را تبیین نمایند.
وی ببان داشت: طلبه‌ای که می‌خواهد طلبه‌ تراز انقلاب اسلامی در سطح جهان باشد باید برای مردم أدیَنُ الناسِ، أعقَلُ النّاسِ، أَنْوَرُ الناسِ و أَعدَلُ النَّاس باشد، چراکه برآیند حوزه‌های علمیه طلبه تمدنی است که توان، علاقه و اراده اهداف فوق راداشته باشد.
استاد حوزه علمیه اضافه کرد: تمدن اسلامی باید پاسخگوی تمامی نیازهای بشریت از جمله معرفتی، قانونی، اقتصادی، سیاسی، تربیتی و....باشد.
وی محیط فیزیکی مدرسه، برنامه آموزشی، فعالیت‌های فوق برنامه و متون درسی را از عوامل محیط ساز در عالی‌ترین سطحِ نقش آفرینی طلب خواند و گفت: معاونان نقش مهمی در این نقش آفرینی دارند لذا با متون درسی متناسب و برنامه‌های خوب و اثرگذار می‌توانند طلابی مهذب و عالم تربیت کنند.
حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی سه نقطه طلایی در بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: حوزه‌ای تراز انقلاب اسلامی خواهد شد که این سه نقطه طلایی را دارا باشد، و با بینش، دانش، ارزش و روش طلاب عالم و بصیر را، وارد اجتماع کند.
مولف کتب حوزوی با اشاره به بحث پذیرش که پُر ظرفیت‌ترین بخش حوزه است گفت: کیفیت خروجی تابع کیفیت ورودی است و پذیرش قطع شدنی نیست، بلکه یک عملیات یکساله است.
وی بیان کرد: از ظرفیت‌های زمانی و مکانی برای افزایش پذیرش استفاده کنید، در مؤسسات، کانون‌های قرآنی، پایگاه‌های بسیج، نمازهای جمعه و هیئت‌های مذهبی و مدارس مذهبی و معارفی تبلیغ نمایید.
حجت الاسلام محمدی با تأکید بر اینکه مدیر و معاونین باید در مدارس علمیه «طبیبٌ دَوَّار» باشند، تبلیغ چهره به‌چهره، طراحی برنامه های تبلیغی، استفاده از ظرفیت رسانه ملی و مطبوعات را، از روش‌های متنوع تبلیغی در جذب وپذیرش خواند.
وی در بخشی از سخنان خود به اهمیت فضای مجازی در بحث جذب و پذیرش طلبه پرداخت و به اتخاذ روش های نوین درشناسایی استعدادها و انگیزه‌های داوطلبان مستعد و با انگیزه تاکید کرد.

گفتنی است، اجلاس سراسری مدیران و مسئولان مدارس علمیه خواهران به میزبانی دفترخواهران حوزه علمیه خراسان در اردوگاه مازندران مشهد به مدت دو روز برگزار شد.

پایان پیام/

کد خبر 1737186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha