جامعه اسلامی «مدیسن»، میزبان «هفته همبستگی با فلسطین»

سازمان های اسلامی در «مدیسن» واقع در ایالت «ویسکانسین» آمریکا میزبان «هفته هبستگی با فلسطین» هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «madison»، سازمان های اسلامی در «مدیسن» واقع در ایالت «ویسکانسین» آمریکا میزبان «هفته هبستگی با فلسطین» هستند.

مسلمانان «هفته همبستگی با فلسطین» را در واکنش به اشغال سرزمین فلسطین و همچنین ظلم و نسل کشی علیه مردم غزه برگزار کرده اند.

«هفته همبستگی با فلسطین» با یک جشنواره تجاری آغاز شد که در آن اعضای جامعه این فرصت را داشتند تا جواهرات، صنایع دستی و سایر محصولاتی را که از مشاغل فلسطینی در غزه و کرانه باختری حمایت می‌کنند، خریداری کنند.

رویدادهای دیگر در طول هفته شامل فضاهای آموزشی برای تمام سنین و همچنین فضاهای خلاقانه برای ارتقاء جوامع فلسطینی خواهد بود.

رهبران مسلمان از سراسر ویسکانسین در این برنامه درباره تاریخ فلسطین سخنرانی می‌کنند و بر لزوم همبستگی عملی با مردم فلسطین تاکید خواهند کرد.

در روز ۸ دسامبر (جمعه ۱۷ آذر) به منظور تشویق همکاری جامعه مدیسن برای کمک به فلسطینی‌ها یک ضیافت شام اجتماعی برگزار می‌شود که حضور در آن برای همه آزاد است.

«مایرا احمد»، یکی از دست اندرکاران برگزاری هفته همبستگی با فلسطین در این باره گفت: امید ما این است که فلسطین را آزاد کنیم، اما حتی پس از آن هنوز کارهای بیشتری وجود دارد که باید انجام شود.

«مونا الگاحیتی» و «مایرا احمد»، سازمان‌دهندگان این برنامه همواره از شبکه های خود برای تقویت روابط در جامعه مدیسن خود استفاده کرده اند.

احمد می‌گوید: کسانی که در حال حاضر برای فلسطین ایستاده اند، ممکن است با خطرات جدی مواجه شوند؛ ممکن است از کار اخراج شوند؛ شاید نتوانند شغل بعدی برای خود پیدا کنند؛ ممکن است به خاطر لباسی که پوشیده اند و روی آن نام فلسطین نوشته شده است نمره منفی بگیرند؛ از مدرسه و دانشگاه اخراج شوند و بسیاری اتقافات دیگر که ممکن است پیش بیاید، اما این برای دفاع از مردمی که سالهاست مورد ظلم قرار گرفته‌اند، کمترین کار است.

وی همچنین به عنوان یک معلم مهدکودک در آکادمی «مدینه» مدیسن در مورد چگونگی آگاه کردن کودکان از آنچه در سراسر جهان اتفاق می افتد، صحبت کرد.

الگاحیتی هم گفت: عدم تمایل برای صحبت در مورد فلسطین قطعا ریشه در نژادپرستی ضد مسلمانان و اعرب دارد.

وی افزود: باید پایگاه های قوی حمایت از جوامع مسلمان که شامل یادگیری راه‌های جدید و نحوه استفاده اعضای جامعه از رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌های خبری برای آموزش است، تشکیل شود.

کد خبر 1737214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha