معلولان مازندرانی تاپایان دولت سیزدهم خانه دار می شوند

حسینی پور با بیان اینکه تلاش می شود خروجی مولد سازی استان مازندران برای رفع مشکلات جامعه معلولین استان مصروف شود، گفت: امیدداریم تاپایان دولت سیزدهم مشکل مسکن تمامی معلولان مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سید محمود حسینی پور-استاندار مازندران درهمایش هفته جهانی معلولان که در سالن هلال احمر ساری ضمن گرامیداشت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و تبریک به مناسبت روز جهانی معلولین به توان خواهان استان، با بیان اینکه معلولین نمونه های بارز از عظمت انسان هستند که با اراده، پشتگار، همت و علاقه کارهای برجسته ای را رقم می زنند، اظهار کرد: یکی از مهمترین مباحثی که در جامعه معلولین مطرح است نبوغاتی که این جامعه از خود بروز می دهد.

وی از سید اسماعیل نصرالهی دانش آموز ساروی به عنوان افتخار استان یاد کرد و افزود: این توان خواه مازندرانی با داشتن معلولیت رتبه ۲۵کنکور را کسب کرد و چهره جهانی شد.

حسینی پور با بیان اینکه معلولیت محدودیت نیست، گفت: معلولین الگوی عزت، عظمت، پشتکار، مقاومت و... برای دیگر اقشار جامعه هستند.

وی با اشاره به توانمندی های جامعه معلولین در حوزه های مختلف علمی، دانش بنیان، صنایع دستی و ...، ادامه داد: این قشر با حضور در نمایشگاه ها تلاش دارند که انسان معلول اراده پولادین دارد.

حسینی پور با اشاره به رویکرد رئیس دولت سیزدهم برای رفع مشکلات جامعه توان خواهان، گفت: اقدام جهادی تحت عنوان پنجشنبه های جهادی بهزیستی مازندران برای رفع مشکلات این قشر درمناطق محروم و تامین تجهیزات مورد نیاز معلولان و... در راستای نگاه دولت سیزدهم به جامعه معلولین درحال اجراست.

وی با بیان اینکه تلاش داریم تاپایان دولت سیزدهم مشکل مسکن تمامی معلولان مرتفع شود، خاطرنشان شد: تامین مسکن نقش مهمی در تامین امنیت خانواده های دارای معلول ایفا می کند.

حسینی پور با بیان اینکه رفع مشکل اشتغال معلولین استان نیز با قوت در دست اجرا و اقدام است، افزود: افراد دارای معلولیت به عنوان بخش عظیمی از ظرفیت های فعال مازندران نقش مهمی در توسعه اهداف این خطه ازشمال کشور ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه تلاش می شود خروجی مولد سازی استان مازندران برای رفع مشکلات جامعه معلولین استان مصروف شود، گفت:امید است مازندران با همت نمایندگان مجلس شوای اسلامی درجذب بودجه برای اجرای قانون برنامه توسعه هفتم از استان های پیشتاز برای رفع مشکلات جامعه معلولین باشد.  

حسینی پور تاکید کرد: مناسب سازی مبلمان شهری توسط شهرداری ها نیز باید مورد توجه باشد.  

کد خبر 1737476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha