دانشجو باید مطالبه‌گر باشد

اسماعیلی با تاکید بر اینکه دانشجو باید مطالبه گر باشد، گفت: آزادی بیان رکن جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، محمد اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (۱۶ آذر) در جریان سفر خود به استان مرکزی  در مراسمی که  به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد، در جمع دانشجویان این واحد دانشگاهی، گفت: استان مرکزی مهد علما و اندیشمندان است و دانشجویان امروز باید ادامه دهنده راه آنان باشند.  

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: دانشمندان بزرگی با افتخار مسیر رشد و تعالی کشور را هموار کردند که امید است دانشجویان راه آنان را ادامه دهند.  

وی با تاکید بر اینکه دانشجو باید مطالبه گر بوده و به نقد سازند بپردازد، ادامه داد: مسئولین باید در حضور در جمع اقشار مختلف جامعه نفس خود را بشکنند و نقیض خود را بشنوند، آزادی بیان رکن جامعه اسلامی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه  مسئولان در دولت سیزدهم همواره در کنار مردم هستند، ادامه داد: مسئول یعنی پاسخگو و مسئولان باید در همه زندگی خود در برابر مردم شفاف باشد.  

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ضمن تشکر از کسانی که بدون واسطه نکات، مطالب و انتقادات خود را بیان نمودند، اظهار کرد: مسئولان در دولت مردمی جهادی کار می کنند و کم کاری خود را به گردن دیگران نمی اندازند.

اسماعیلی با بیان اینکه حوزه حکمرانی فرهنگ بشدت تضعیف شده در این دو سال مرجعیت را به حکمرانی بر می گردانیم، خاطر نشان کرد: الگوی حکمرانی در کشور جاری می شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه سهم نظارت فرهنگ تنطیم گری است، ادامه داد: کار فرهنگی بعهده مردم و حلقه های میانی است.  

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تا خرداد ماه ۴۰۳ مجتمع اراک افتتاح می شود، گفت: امسال ۱۰۰ میلیارد تومن اعتبار به این منظور اختصاص داده شده و پروژه ۹۳ درصد رشد داشته است.  

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: شورای هنر ۱۳ سال تعطیل بود ما در حال راه اندازی هستیم و اکنون احیا شده است.  

وی همچنین با اشاره به اینکه از امسال بودجه انجمن های هنری مستقیم واریز می شود، ادامه داد: در حال حاضر۱۰ میلیون مشترک کتابخانه داریم و مردم ما عمیقا کتابخوان هستند.  

اسماعیلی همچنین ادامه داد:شهرستان های استان مرکزی دایره المعارفی از رجال سرشناس هستند و این استان منشا و پیشتاز صنعت کشور است و مفاخر و بزرگان آن همواره در کشور و دنیا می درخشند.  

کد خبر 1737720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha