بهنوش طباطبایی دربارۀ «سووشون» چه گفت؟

بهنوش طباطبایی بازیگر نقش اول سریال «سووشون» پس از مدتها سکوت خبری عوامل این سریال، دربارۀ بازی خود در این سریال متنی را در صفحۀ خود در فضای مجازی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، بهنوش طباطبایی بازیگر سینما در متنی که در صفحۀ خود خطاب به نرگس آبیار منتشر کرده است، از این کارگردان بخاطر انتخاب خود برای بازی در نقش زری قهرمان داستان تشکر کرده است.

طباطبایی در ابتدای این نوشته آمده است :«طی این دوسال همکاری‌مان در جدیدترین اثرتان سریال«سووشون»ارزشمندترین اتفاق برایم پی بردن به وجه مشترکی بود که بین سه زن برایم واضح و روشن شد. سیمین دانشور خالق «سووشون»که سایه‌ایی از خودش را در خلق «زری» قصه‌اش گسترانده و نرگس آبیار که همانند زری که در طول داستان «سووشون»سعی در مراقبت عاشقانه از خانه و خانواده‌اش دارد، شما نیز عاشقاته و هنرمندانه مراقب خانواده‌ی خود«سووشون» بودید و چه با وقار از این میراث ارزشمند سیمین دانشور مراقبت می‌کنید.»

طباطبایی درنهایت نوشته‌اش را اینطور به پایان رسانده است :«چه لذتی بردم از همکاری با شما و از زندگی در نقش زری».

سریال «سووشون» نخستین تجربه سریال سازی نرگس آبیار بعد از ساخت فیلم‌هایی چون «شیار ۱۴۳»، «نفس»، «شبی که ماه کامل شد» و «ابلق» است. او این سریال براساس رمان «سووشون» نوشته سیمین دانشور با بازی بهنوش طباطبایی، هوتن شکیبا، سام درخشانی، ترلان پروانه، فرشته صدر عرفایی و میلاد کی مرام جلوی دوربین برده است.

منتقدان ادبی «سووشون» را یکی از چند رمان برتر تاریخ داستان نویسی ایران و بهترین رمان نوشته شده توسط داستان نویسان زن ایرانی می‌دانند. تاکنون هیچ اقتباس سینمایی از رمان مهم ساخته نشده بود و تنها یکبار منیژه محامدی براساس این رمان، نمایش «سووشون» را با بازی افسانه بایگان در نقش «زری»در سال ۱۳۷۹ روی صحنه برده بود. در این نمایش همچنین محمد اسکندری، مهدی میامی، محسن زهتاب، آزیتا لاچینی، مهوش افشارپناه، فریده سپاه منصور، حبیب دهقان نسب و …. بازی می کردند.

سریال «سووشون» را محمد حسین قاسمی تهیه و تولید کرده و قرار است به زودی از طریق شبکه نمایش خانگی عرضه شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1737866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha