۴۸۰۰ معلول در شیروان شناسایی شده است

معاون اشتغال و مشارکت های بهزیستی خراسان شمالی گفت: تاکنون چهار هزار و ۸۷۶ معلول در شهرستان شیروان شناسایی شده و تحت پوشش حمایت های اداره بهزیستی هستند.

همایون غلامی، معاون اشتغال و مشارکت های بهزیستی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این تعداد معلولان از خدماتی همچون معیشت، مستمری، کمک های مادی، عصاء، ویلچر برخوردار هستند و به واجدین شرایط وام اشتغال؛ ازدواج و ودیعه مسکن پرداخت می شود.

وی با اشاره به مهم ترین دغدغه معلولان در بحث مسکن خاطرنشان کرد: سال گذشته به ۷۵۰ نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد، ۷۲ میلیارد ریال هزینه ساخت مسکن پرداخت شد و تعدادی در نوبت دریافت هستند که با تخصیص اعتبارات این روند برای آنان انجام خواهد شد.

غلامی در خصوص اشتغال افراد با معلولیت عنوان کرد: همچنین به ۷۲ نفر وام اشتغال پرداخت شد که سقف هر وام جهت اشتغالزایی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می باشد، طی این مدت هشت معلول دارای شرایط با سهمیه سه درصد استخدامی جذب و مشغول به کار و فعالیت شدند.

معاون اشتغال و مشارکت های بهزیستی خراسان شمالی بیان کرد: باید شغل های مناسب با توانمندی آنان در اختیارشان قرار گیرد، حق همه آنان این است که مانند سایرین به تمام امکانات از جمله پاساژ، بانک، ادارت دولتی، پارک ها و غیره دسترسی داشته باشند که این امر با مناسب سازی ممکن خواهد شد.

غلامی با بیان اینکه مناسب سازی معابر و اماکن عمومی یکی از نیازهای این افراد است اضافه کرد: این قشر افراد مسائل و مشکلاتی دارند که تمام آحاد جامعه باید به آنان توجه کنند، مسئولان نسبت به آنان و مسئولیت هایی که دارند باید به مسائل، نیازمندی و توانمندی های این افراد توجه کنند.

وی تصریح کرد: افتخار می کنیم که تمام امکانات سازمان را بسیج کردیم تا در خدمت معلولان باشد، این قشر افراد توانمندی های بالایی دارند و برخی از آنان توانایی هایی دارند و موفق به کسب عناوینی شدند که سایر افراد آن را کسب نکردند.

کد خبر 1737917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha