چهارمین پویش سراسری مردمی کودکان سایبری در زنجان برگزار می شود

به گفته سرهنگ موسوی، چهارمین پویش سراسری مردمی کودکان سایبری از ۱۸ تا ۲۴ آذرماه در استان زنجان در قالب برنامه متعدد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، سرهنگ احمد موسوی، در چهارمین جلسه پویش مردمی کودکان سایبری، با اشاره به اینکه سهم حضور کودکان در فضای مجازی بیشتر شده است، اظهارداشت: کودکان بخش عمده ای از  آموزش خود را در فضای مجازی طی می کنند.

رئیس پلیش فتا، با بیان اینکه نسل امروز نسل باهوش و دارای دانش فنی بالاتری هستند، ادامه داد: افزایش دانش فنی کودکان باعث شکاف بین  اولیایی مراکز آموزشی و والدین دانش آموزان شده است.

وی، با اشاره به اهمیت تربیت دانش آموزان و کودکان در مراکز و حوزه های اموزشی، تصریح کرد: امروز دانش اموزان و کودکان بیشترین تاثیر را از فضای مجازی کسب می کنند.

سرهنگ موسوی، با بیان کم رنگ شدن نقش تربیتی کودکان در جامعه با استفاده از فضای مجازی و سایبری، افزود: افراد تحت تاثیر فضای مجازی بین المللی قرار می گیرند.

به گفته رئیس پلیش فتا، اگر کودکان نحوه درست استفاده ز این فضای مجازی را ندانند و درست تربیت نشوند، دچار آسیب و خطا خواهند شد.

وی، با اشاره به شروع پویش مردمی کودکان سایبری به صورت سراسری در کشور از ۱۸ تا ۲۴ آذرماه، تاکید کرد: هدف از انجام این پویش سراسری آسیب شناسی و بررسی و پیگیری انش فرزند پروری در فضای مجازی را با این شرایط به خانواده ها یاد داده شود.

این مسئول در استان، با بیان اهمیت حفظ حریم خصوصی برای افراد در فضای مجازی، تصریح کرد: آموزش دانش فنی را باید همراه والدین خود آموزش ببینند تا نسلس آگاهی داشته باشیم.

سرهنگ موسوی، افزایش آگاهی اولیای مدارس را دراین خصوص مهم ارزیابی کرد و گفت: در سالجاری درای برنامه منسجم دردانشگاه فرهنگیان در این زمینه خواهیم داشت.

وی، حساسیت اجتماعی و ایمنی و مسئولیت پذریر کودکان را از جمله اهداف این همایش عنوان کرد و افزود: اصحاب مطبوعات رای ایجاد حساسیت در حوزه آگاهی و اطلاع رسانی نقش اساسی دارند.

کد خبر 1737970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha