خدمت‌رسانی داوطلبانه نهادهای مختلف نباشد، کار مردم روی زمین می‌ماند

حجت‌الاسلام طاهری گفت: برای کار نیک نمی‌توان حساب و کتاب عادی در نظر گرفت. اگر کارهای داوطلبانه در خدمت رسانی به مردم کنار گذاشته شود مانند تعطیلی خیریه‌ها، هلال احمر، دستگاه‌های امدادی و حمایتی و کارهایی که با روحیه بسیجی انجام می‌شود، خیلی از کارهای مردم روی زمین می‌ماند و مردم از خدمت زیادی محروم خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری در آیین نکوداشت خدمات خیران و داوطلبان جمعیت هلال احمر گلستان اظهارکرد: اگر بخواهیم مثالی برای پاداش کار داوطلبانه با کاری که از سر الزام انجام می شود، بزنیم؛ به‌طور قطع این پاداش‌ها متفاوت است. در این باره می‌توان به ثواب سلام کردن اشاره کرد که ۶۹ ثواب برای سلام کننده و یک ثواب برای پاسخ دهنده سلام است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان گفت: خداوند در قرآن کریم در مورد کار خوب می‌فرماید که ۱۰ پاداش دارد اما وقتی به سلام که می‌رسد این پاداش ۶۹ برابر می‌شود.

وی با بیان اینکه پاداش کارهای خوب درجه‌بندی دارد و برخی‌ها خوبتر و برخی دیگر عالی هستند، افزود: در انفاق که کار مستحبی است مانند صدقه دادن یا کارهایی که برای هلال احمر انجام می‌شود، خداوند اینگونه کارها را به کاشت دانه تشبیه کرده است که پاداش ۷۰۰ برابری می‌گیرد.

حجت‌الاسلام طاهری اضافه کرد: البته خداوند مژده می‌دهد که برای انفاق و کار داوطلبانه‌ای که برای رضای خدا و کمک به مردم انجام می‌شود، بسته به نیت افراد مقدار پاداش متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: برای کار نیک نمی‌توان حساب و کتاب عادی در نظر گرفت. اگر کارهای داوطلبانه در خدمت رسانی به مردم کنار گذاشته شود مانند تعطیلی خیریه‌ها، هلال احمر، دستگاه‌های امدادی و حمایتی و کارهایی که با روحیه بسیجی انجام می‌شود، خیلی از کارهای مردم روی زمین می‌ماند و مردم از خدمت زیادی محروم خواهند شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان با بیان اینکه کارهای بزرگی در کشور توسط داوطلبان انجام شده است، گفت: خداوند یک حساب و کتاب ویژه‌ای را برای چنین کارهایی در نظر گرفته است.

کد خبر 1738267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha