بیش از ۲۵ هزار نفر به پویش ملی سلامت پیوستند

سرپرست مرکز بهداشت شیروان گفت: از ابتدای اجرای طرح پویش ملی سلامت تاکنون در این شهرستان، ۲۵ هزار و ۴۰۰ نفر برای اندازه گیری فشار خون و دیابت در این پویش شرکت کرده اند.

حسن نوری، سرپرست مرکز بهداشت شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: اجرای پویش ملی سلامت در این شهرستان همزمان با سراسر کشور از ۲۰ آبان ماه آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه امسال ادامه دارد و جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان اکنون می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی برای اندازه گیری فشارخون و دیابت در این پویش شرکت کنند.

وی با بیان اینکه تشخیص دیر هنگام دیابت و فشار خون بالا می تواند عوارض جبران ناپذیر و هزینه بالایی برای فرد و نظام سلامت داشته باشد، خاطرنشان کرد: هدف پویش ملی سلامت نیز تشخیص بیماری‌ها در مراحل ابتدایی است تا بتوان از هزینه های درمانی و عوارض جبران ناپذیر برای سلامت افراد جلوگیری کرد.

نوری عنوان کرد: در اجرای این طرح ۱۷ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۶ پایگاه شهری، ۷۶ خانه بهداشت، دو بیمارستان امام خمینی(ره) و خاتم الانبیاء شهرستان و سه ایستگاه سلامت محلات واقع در مسجد مسلم بن عقیل(ع)، باب الحوائج و جوادالائمه آماده ارائه خدمات رایگان به گروه هدف هستند.

سرپرست مرکز بهداشت شیروان بیان کرد: جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان می توانند با مراجعه به مراکز مزبور و انجام غربالگری( دیابت و فشارخون بالا) به صورت رایگان از سلامتی خود اطمینان یابند.

نوری اضافه کرد: اگر در غربالگری سلامت، فشارخون و یا قند خون فرد بالا تشخیص داده شود، فرد به پزشک مرکز ارجاع و اقدامات لازم برای بهبودی وی انجام می شود.

کد خبر 1738525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha