طرح های اسرائیل در بیت‌المقدس تهدید کننده تعادل مذهبی است

اتحادیه اروپا هشدار داد که طرح‌های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس و اطراف آن تهدیدی برای تغییر دائمی هویت اماکن مقدس و تضعیف تعادل مذهبی برقرار شده در این منطقه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « middleeastmonitor»، اتحادیه اروپا هشدار داد که طرح‌های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس و اطراف آن تهدیدی برای تغییر دائمی هویت اماکن مقدس و تضعیف تعادل مذهبی برقرار شده در این منطقه است.

در یک بیانیه مشترک، «الکساندر استوتزمن»، نماینده اتحادیه اروپا در سرزمین های اشغالی فلسطین و روسای نمایندگی اتحادیه اروپا در بیت المقدس و رام الله، با نمایندگان چندین کلیسای مسیحی در «کوه زیتون» دیدار کردند.

در این بیانیه آمده است: کوه زیتون، همراه با اماکن مقدس یهودیان و مسلمانان، محل استقرار جوامع مسیحی و مکان‌های مقدس متعددی است که از طریق مسیرهای زیارتی به هم متصل شده‌اند.

ایبن بیانیه می‌افزاید: تعدادی از پروژه‌های معلق در شهر بیت‌المقدس و اطراف آن تهدیدی برای تغییر دائمی ویژگی اماکن مقدس متعدد و تضعیف تعادل مذهبی ایجاد شده است و پیگیری این طرح‌ها می‌تواند تاثیر مخربی بر اماکن مقدس و مسیرهای زیارتی داشته باشد.

اتحادیه اروپا در این بیانیه تاکید کرد که این امر تهدیدی جدی برای موقعیت ویژه بیت‌المقدس و همزیستی مسالمت آمیز هر سه دین توحیدی در این شهر خواهد بود.

این اتحادیه خواستار حفظ وضعیت موجود با احترام به اماکن مقدس مسیحی و اسلامی از سوی رژیم صهیونیستی شد.

کد خبر 1738712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha