کسب رتبه هفتم کشوری دانشگاه بیرجند در برگزاری کرسی های آزاداندیشی

فرزانه پور گفت:دانشگاه بیرجند رتبه هفتم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را در بین ۲۰۰ دانشگاه کشور به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی حسین فرزانه پور امروز (۲۲ آذر) در اختتامیه هفته فرهنگی دانشگاه بیرجند اظهار داشت: پرونده فعالیت‌های حوزه معاونت فرهنگی در یکسال گذشته پرونده خوب و قابل دفاع است و این جز با حمایت‌های بی شائبه هیات رئیسه و رئیس دانشگاه امکان‌پذیر نبود.

وی با اشاره به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه، افزود: با توجه به حوادث سال گذشته، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در نحوه مدیریت بحران تاثیر بسیار خوبی داشت و  در بین ۲۰۰ دانشگاه زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه بیرجند رتبه هفتم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه در حوزه کانون‌های فرهنگی و هنری برنامه‌های متعددی از شب‌های شب شعر گرفته تا اردوهای تفریحی و زیارتی برگزار شد، افزود: مراسم جشن و مناسبت‌های مذهبی، نمایشگاه کتاب، فعالیت‌های قرآنی و جشنواره‌های متعدد از دیگر برنامه های فرهنگی بود و برای نخستین بار ۸ نفر از دانشجویان این دانشگاه موفق به کسب رتبه های قرآنی شدند.  

وی ادامه داد: سمت و سوی معاونت فرهنگی به سمت کارآفزینی و اشتغال بوده است که در این زمینه استارت آپ‌های مختلفی در دانشگاه برگزار شده است.


معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند تصریح کرد: با اینکه تعداد تشکل‌های اسلامی دانشگاه کم است اما در یکسال گذشته نزدیک ۴۰ فعالیت در دانشگاه برگزار شد که حضور شخصیت‌های ملی در دانشگاه بیرجند و ایراد سخنرانی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و کرسی‌های آزاداندیشی از آن‌جمله بود.

احمد لامعی_ئیس دانشگاه بیرجند هم در این مراسم با تاکید بر اینکه شور، شادابی و نشاط دانشگاه به دانشجو بستگی دارد، گفت: همه یاوران علمی در خدمت دانشجو هستند و امیدواریم با اتخاذ سیاست‌های خاص و درایت و تدبیر حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شاهد برنامه‌های فاخری مانند هفته فرهنگی باشیم.

وی ادامه داد: در نمایشگاه توانمندی‌های دانشجویان دانشگاه در محل سالن امید بیش از ۱۰۰ غرفه برای به نمایش گذاشته شده بود که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.

شایان ذکر است، در این جلسه از کتاب مجموعه آیین نامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند رونمایی شد. 

کد خبر 1738743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha