آیت الله علم الهدی: اعتکاف ابزار نهادینه شدن تمدن اسلامی است

امام جمعه مشهد گفت: اعتکاف، عالی‌ترین ابزار و روشی است که می‌تواند تمدن اسلامی را در زندگی انسان‌ها به صورت یک جریان، نهادینه کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در همایش سراسری هم‌اندیشی راهبردی اعتکاف در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی افزود: همین مقداری که انقلاب اسلامی و راهبردهای مقام معظم رهبری و اسلام در منطقه و در سایر ابعاد جهان گسترش پیدا کرده است ناشی از اجرای جریان‌های تمدنی دین مقدس اسلام است.

وی ادامه داد: قرن بیست و یکم قرن زورگویی و حکومت پول نیست، بلکه قرن سیادت ایدئولوژی و فرهنگ و تمدن‌سازی‌ و قرن سیادت اسلام بر دنیاست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تنها فرهنگی که بر همه فرهنگ‌ها سبقت خواهد گرفت و تمدن انسان‌ها را تسخیر خواهد کرد فرهنگ و تمدن اسلام است.

علم الهدی افزود: بزرگترین امتیاز تمدن اسلام بر تمدن شرق و غرب این است که تمدن اسلامی، زندگی با خداست و آن را تامین می‌کند و بزرگترین عامل تمرین زندگانی با خدا، مساله اعتکاف است.

وی اضافه کرد: اعتکاف به معنای اقبال و پذیرش و روی آوردن به خدا و عالی ترین ابزار و روشی‌ است که می‌تواند تمدن اسلامی را در زندگی انسان‌ها به صورت یک جریان نهادینه قطعی قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که در مقام نهادینه سازی تمدن اسلامی در زندگی مسلمانان، عالی ترین مسیر، مسیر توسعه اعتکاف است گفت: امروز ما شاهد گسترش جریان اعتکاف در کشور و دنیا هستیم که باعث نهادینه شدن تمدن اسلامی در بین مسلمانان خواهد شد.

همایش سراسری هم‌اندیشی راهبردی اعتکاف در مسجد گوهرشاد مشهد دیروز آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.

کد خبر 1738776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha