کردستان فردا میزبان پیکر ۴ شهید گمنام می‌شود

کلوندی گفت: پیکر مطهر چهار  شهید گمنام از فردا وارد استان می‌شود و پس از برگزاری مراسم مختلف در چهار شهر کردستان تشییع و تدفین خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، علی کلوندی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در نشست با خبرنگاران رسانه‌های استان در مورد جزئیات مراسم استقبال، تشییع و تدفین پیکر شهدای گمنام در کردستان، اظهار کرد: هدف از تشییع پیکر شهدای گمنام در سراسر کشور انتقال فرهنگ دفاع مقدس و نگاه پایدار و دراز مدت است و در حال حاضر در استان کردستان ۵۷ شهید گمنام در ۲۷ نقطه استان تدفین شده‌اند.

وی بیان کرد: فردا  کردستان میزبان پیکر ۴ شهید گمنام است که  پیکر این شهدا فردا وارد استان می‌شود و مراسم  و استقبال ساعت ۸:۳۰ صبح در پلیس راه کرمانشاه به سنندج، با حضور مردم و مسوولان برگزار خواهد شد.

کلوندی اضافه کرد: در این مرحله از تشییع شهدا در کشور ۲۸۰ شهید تشییع می‌شود که سهیمه استان ۴ شهید است و  مکان‌یابی تدفین این شهدا در شهرستان‌های قروه، دهگلان بیجار و سنندج و انجام شده و مورد تایید ستاد کل نیز قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با اشاره به اینکه مراسم تشییع همزمان با سراسر کشور روز یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود، گفت: این مراسم همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا و همزمان با سراسر کشور در سنندج ساعت ۱۰ صبح از میدان انقلاب آغاز می‌شود.

کلوندی اظهار کرد: بعد از مراسم تشییع شهدا پیکر سه شهید به شهرستان‌های قروه بیجار و دهگلان تحویل داده و یک شهد نیز در سنندج تدفین خواهد شد.

وی به محل تدفین شهدا نیز اشاره کرد و گفت: یک شهید در ستاد بیت المقدس در سنندج در همان روز تدفین می‌شود ، همچنین شهدای شهرستان‌ها نیز در شهرستان بیجار در محل کارخانه سیمان، در دهگلان در محل پارک لاله و در قروه نیز در حوالی روستای قلعه تدفین و خاکسپاری خواهد شد.

وی اضافه کرد: در فاصله روزهای ورودی تا روز تشییع و  تدفین شهدا برنامه های مختلفی برای بهره مندی از حضور شهدا در استان برگزار می شود که یکی از آنها مراسم «خوش آمدی قهرمان» است که با الهام از بیانات مقام معظم رهبری است که می فرمایند« شهدا پیوند دهنده نسل های مختلف جامعه است» لذا این برنامه  با همکاری پیشکسوتان و دانشجویان برنامه ریزی شده است.

کد خبر 1738786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha