مدرسه تئاتر شبستان فرصت رشد هنر دینی در مساجد است

عالم بخش با اشاره به اهمیت اجرای طرح مدرسه تئاتر شبستان به عنوان یک فرصت رشد هنر دینی در مساجد گفت: بهره مندی از اساتید شاخص و برجسته که از روحیه تعهد و تخصص برخوردار هستند زمینه رشد هنر تئاتر در خاستگاه مساجد است.

حسین عالم بخش در جریان افتتاحیه طرح مدرسه تئاتر شبستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: اجرای طرح مدرسه تئاتر شبستان یک فرصت و جریان با رویکرد احیاء هنر تئاتر در مساجد و بازگشت به هنر در مسجد است.

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: هنر تئاتر از جمله ابزارهای موثر در رشد و بالندگی شاخص های مختلف فرهنگی با محوریت دینی است.

وی با اشاره به اهمیت اثرگذاری کار فرهنگی بیان کرد: بهره مندی از اساتید شاخص و برجسته که از روحیه تعهد و تخصص برخوردار هستند زمینه رشد هنر تئاتر در خاستگاه مساجد است.

وی توضیح داد: آموزش تئاتر، سرود، موسیقی از جمله دستاوردهای مبنای در نهاد مسجد است امروز گروه های سرود قوی، گروه های تئاتر و دیگر فعالیت های هنری و فرهنگی در عرصه مسجد ظهور و بروز داشته و دارد.

به گفته وی احیاء و زنده کردن هنر تئاتر در حوزه مسجد بستری مناسب به منظور ارتقاء اندیشه و تقویت سبک زندگی اسلامی و ایرانی است.

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: استان البرز از جمله استان های شاخص در حوزه هنری و فرهنگی است به ویژه گروه های هنری تئاتر و سرود قوی در این استان با محوریت مسجد رشد و تربیت یافته اند.

گفتنی است، مدرسه تئاتر شبستان در استان البرز چهارشنبه ۲۳ آذر با محوریت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز و با همراهی و هکاری شورای و شهرداری محمدشهر در سرای محله شهدای مدافع سلامت این شهر افتتاح شد و فردا پنجشنبه دومین روز از این طرح کارگاهی ۲ روزه است.

کد خبر 1738841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha