ضرورت حضور مدیران و مسئولین فارس در هیئت‌های مذهبی

ایمانیه بر ضرورت حضور مدیران و مسئولین فارس در هیئت‌های مذهبی تاکید کرد و خواستار ایجاد خانه مداحان در یکی از منازل میراثی اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه شامگاه شنبه هجدهم آذر ماه، همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها پذیرای تعدادی از مداحان استان فارس بود.

استاندار فارس در پایان این نشست صمیمانه، ضمن تقدیر از جامعه مداحان استان که قبول زحمت کرده و در این نشست حاضر شده اند، صحبت‌های مطرح شده از جانب مداحان را در ۱۱ محور تقسیم کرد و گفت: شرط به نتیجه رسیدن خواسته‌های همه اقشار اعم از مداحان، ایثارگران، مهندسین، کارگران، دانشجویان و دانش آموزان و... پیگیری تا حصول نتیجه است.

 وی ضمن اینکه مشاور جوان استاندار و مدیر کل امور اجتماعی استانداری را موظف کرد به صورت مستقیم با مداحان در ارتباط باشند و مشکلات و موانع پیش روی ایشان را به نماینده عالی دولت در استان گزارش دهند، تصریح کرد: در قدم اول جامعه مداحان با سازمان اوقاف، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، سازمان تبلیغات اسلامی و صدا و سیمای مرکز استان توافقنامه همکاری‌های دوجانبه منعقد کند.

 محور دیگر سخنان استاندار فارس به ایجاد خانه مداحان اختصاص داشت. ایمانیه تصریح کرد: برای ایجاد خانه مداحان استان، یکی از منازل میراثی اطراف حرم مطهر را انتخاب کنید تا با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری شیراز نسبت به خریداری و بازسازی آن اقدام کنیم.

 نماینده عالی دولت در فارس اذعان داشت: برای پرداخت وام قرض الحسنه در حد مقدورات قانونی و اختیارات استانی پیگیری های لازم را انجام می دهیم.

 وی بر ضرورت آموزش دائمی مداحان تاکید کرد و از تامین اعتبار آن توسط استانداری خبر داد و افزود: موسسه دعبل خزاعی بیمه تامین اجتماعی برخی از مداحان را پرداخت کرده است.

 ایمانیه در قسمت دیگری از سخنان خود اشتغال مداحان و فرزندان ایشان را مورد خطاب قرار داد و گفت: زمینه اشتغال فرزندان و همچنین مداحان در کارخانه‌های تولیدی و صنایع اقتصادی فراهم است .

 وی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از واجبات فراموش شده دین اسلام عنوان کرد و افزود: جدا شدن هیئتی‌ها از بطن جامعه در شأن شما نیست؛ باید در جمع جوانان امروزی حضوری پررنگ داشته باشید. از اقدامات فرهنگی و مذهبی در قالب هیئت‌های خود در کوه‌ها، پارک‌ها، سینماها، فضاهای عمومی غافل نشوید.

 ایمانیه به مسکن مداحان هم نیز اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم برای تامین زمین مداحانی که فرم "ج" آنها سبز هست در همه شهرستان‌های استان اقدام کنیم؛ جامعه مداحان استان واجدین شرایط را تا آخر دی ماه اعلام کند.

 استاندار فارس بر ضرورت حضور مدیران و مسئولین استانی در هیئت‌های مذهبی تاکید کرد و در پاسخ به شکایت از مواردی از تخلفات مثل سگ‌گردانی، کشف حجاب یا استعمال مواد دخانی، مبارزه با آنها را از وظایف امروزی جامعه مداحان و هیئت‌های مذهبی عنوان کرد و افزود: هنگامی از منکرهای اجتماعی جلوگیری می‌شود که ما به نقش خود در کنار ضابطین امنیتی و اجرایی اقدام کنیم.

در ابتدای این دیدار، تعدادی از مداحان به ارائه مطالب خود پرداختند.

کد خبر 1738894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha