لاله‌های زهرایی میهمان ملایری‌ها شدند

همزمان با ایام فاطمیه و نزدیک شدن به سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه الزهرا(س) شهرستان ملایرشهر ۱۱۰۰ شهید امروز با حضور دو تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس عطر لاله های فاطمی به خود گرفت و مردم شهید پرور این شهرستان فرزندان فاطمی خود را در آخرین روزهای فصل پاییز تشییع کردند.

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر، امروز پنج شنبه ۲۳ آذر ماه  شهرستان ملایر از عطر آلاله های زهرایی عطر آگین شد و مردم شهید پرور ملایر از  صبح امروز با ورود  پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس ملایر  میزبانی شایسته خود را به خوبی ادا کردند.

لاله‌های زهرایی میهمان ملایری‌ها شدند

 امروز دل آسمان شهر هم گرفته و چشمانش بارانی بود و در میان هوای مه گرفته شهر مردمی از جنس عشق و ایثار آمده بودند تا بگویند چه عاشقانه  راه فرزندان شهیدشان را ادامه می‌دهند و شهدا همیشه و تا ابد در دل این مردم جای دارند.

در آغازین لحظات صبح پیکر مطهر شهدا میهمان یادواره شهدای فرمانداری شهر با حضور مسئولان و اقشار مختلف در حسینیه مکتب الشهدا بود و فضای معنوی حسینیه با سوز و ناله مداحی مداحان اهل بیت و عطر شهادت در هم آمیخته بود و چه میزبانی زیبایی از شهدا در این حسینیه شد.

لاله‌های زهرایی میهمان ملایری‌ها شدند

مداحان اهل بیت از غم بی مادری حسین(ع) گفتند و از سوز دل علی در نبود فاطمه و حجت الاسلام محمودی نیز به بیان فضایلی از زهرای مرضیه پرداخت و گفت: سبک زندگی شهدا برگرفته از زندگی اهل بیت بود و شهدای ما در دوران دفاع مقدس با توسل به بی بی دو عالم در میدان نبرد حاضر شدند.

یکی از روحانیون ملایری بر ادامه راه شهدا به عنوان مسیر نورانی هدایت تاکید کرد و افزود: اگر در مسیر ائمه اطهار و شهدا باشیم از همه آسیبها در امان خواهیم ماند و امروز در ملایر و در ایام حزن و اندوه حضرت فاطمه(س) با پیکر مطهر یادگاران دفاع مقدس دست بیعت می دهیم که این راه را با شجاعت و قدرت ادامه دهیم.

لاله‌های زهرایی میهمان ملایری‌ها شدند

و ساعت ۹ صبح مردم شهر ملایر با شور و هیجانی وصف ناشدنی با عود و اسپند  منتظر ورود پیکر مطهر شهدا بودند تا اصلی ترین مراسم میزبانی از شهدای گمنام انجام شود.

همه آمده بودند مادری قد خمیده با عکس فرزند شهیدش  که قامتش در روزهای نبودن فرزند شهیدش خم شد و پدری با عصای چوبی‌اش که  اشک های گوشه چشمانش نشان از خاطرات فرزند شهیدش را تداعی می‌کرد.

همه آمده بودند یادگارهای دوران دفاع مقدس به یاد همرزمان شهیدشان، نظامیان و بسیجیان و مسئولان و اقشار مختلف مردم همه آمده بودند به میزبانی میهمانان بهشتی برای شفاعت و امسال هم فاطمیه مردم این شهر پیشاپیش روزی خود را از بی بی دو عالم گرفتند، دل و روحشان  به عطر عاشقانه شهدا  معنوی شد.

لاله‌های زهرایی میهمان ملایری‌ها شدند

ادای احترام نظامیان و بسیجیان این شهر از برنامه‌ای این مراسم بود تا بسیجیان و سبز پوشان دیار ولایت مدار ملایر بگویند که امنیت و آسایش امروز ما مدیون خون مطهر شهدا است.م

مداحان چه زیبا زمزمه می کردند «ابی عبد الله ابی عبد الله سالار زینب» «این دلم تنگم عقده ها دارد گویی میل کربلا دارد» «یا زهرا یا زهرا» و فضایی که بوی کوچه های بی  هاشم را تداعی می‌کرد مردمی که بر سینه می‌زدند و خود را در غم بی مادری حسین و زینب شریک کرده بودند.

لاله‌های زهرایی میهمان ملایری‌ها شدند

اشک ها امان نمی‌داد پیکر مطهر شهید گمنام ۱۸ ساله ای  که  همسن مادرش زهرا(س) بود و بر روی دستان خواهران تشییع می‌شد  قلب هر عاشق فاطمی را دگرگون می‌کرد و شهید ۲۲ ساله دیگری که روی دستان مردان ملایری می‌رفت تا  دعای خیرش شفاعت این مردم شهید پرور در روز جزا باشد وو پرچم هایی که به یاد فتح روزهای دفاع مقدس در آسمان شهر  چه تماشایی می‌چرخید و خود نمایی می‌کرد.

لاله‌های زهرایی میهمان ملایری‌ها شدند

و اما مردم  دیگر نقاط شهرستان نیز با وجود سرمای هوا بی صبرانه منتظر میهمانان تازه از راه رسیده بودند، این شهدا تا پایان امشب در ملایر حضور دارند که در مراسم‌های یادواره شهدای روستای گرجایی، شهر سامن روستای رضوانکده،   همایش دختران فاطمی در دبیرستان  دخترانه شاهد، یادواره شهدای زن ملایر، حوزه علمیه خواهران حضرت زینب(س)،   یادواره شهدای روستای جوزان، مراسم خادمیاران رضوی، یادگاران دفاع مقدس و در پایان نیز در مسجد جامع در مراسم شبی با شهدا میهمان ملایری‌ها هستند.

لاله‌های زهرایی میهمان ملایری‌ها شدند

بهرام دوست پرست در خصوص برگزاری مراسم تشییع و تدفین شهدا به خبرنگار شبستان گفت: امسال استان همدان میزبان چهار شهید گمنام دفاع مقدس است که اولین شهید گمنام در ایام برگزاری اجلاسیه پایانی کنگره هشت هزار شهید همدان و برنامه فصل شیدایی با استقبال عموم مردم در شهرستان همدان در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر تشییع شد.

لاله‌های زهرایی میهمان ملایری‌ها شدند

رئیس کمیته جستجوی مفقودین استان همدان با اشاره به اینکه در سال‌ جاری پس از بررسی ۱۲ نقطه‌ای که در شهرستان‌های مختلف درخواست تشییع شهدای گمنام داشتند تصریح کرد:برای تدفین شهدا چند نقطه به تصویب کمیته استانی رسید که مکان اول نمایشگاه بین‌المللی، مکان دوم پارک فدک شهرک فرهنگیان شهرستان همدان، مکان سوم فضای پیرامونی مجتمع فرهنگی غار علی‌صدر شهرستان کبودراهنگ و نقطه آخر هم در شهر برزول بخش زرین دشت شهرستان نهاوند است.

لاله‌های زهرایی میهمان ملایری‌ها شدند

وی با بیان اینکه همزمان با ایام فاطمیه پیکر مطهر سه شهید گمنام  دوران دفاع مقدس در کاروانی تحت عنوان «لاله‌های فاطمی، منتظران ظهور» در نقاط مختلف استان مورد استقبال اقشار مختلف مردم قرار گرفته است افزود: این برنامه تا ۲۴ آذرماه ظهر ادامه خواهد داشت.

لاله‌های زهرایی میهمان ملایری‌ها شدند

دوست پرست تصریح کرد: ۲۵ آذرماه بعد از نماز مغرب و عشا، برنامه شب وداع  مکان‌های از پیش تعیین شده برگزار و به‌ صورت همزمان با سراسر کشور در ۲۶ آذرماه، سالگرد شهادت حضرت زهرا(س) این شهدای گمنام تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

گفتنی است: شهدایی که امروز میهمان ملایریها هستند  شهید ۱۸ساله ای است که در عملیات  والفجر مقدماتی  و در منطقه فکه به شهادت رسیده و شهید دیگر شهید ۲۲ ساله ای است که در عملیات والفجر ۸ و در منطقه گوارین جنوب به مقام والای شهادت نائل آمده است.

 گزارش:  فاطمه رحمتی ملایر

کد خبر 1738929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha