همایش ویژه نوجوانان با هدف ایجاد امید در زندگی برگزار شد

دومین همایش بزرگ نوجوانان ویژه دختران با عنوان "امیدوارم، فاتح قله ها منم" با حضور نوجوانان دختر در سالن کتابخانه عمومی امیرکبیر کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، دومین همایش نوجوانان ویژه دختران با عنوان " امیدوارم، فاتح قله ها منم" با حضور نوجوانان دختر، با سخنرانی محسن گل محمدیان، دکتری روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه رازی و رضا کریمی، معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه و با معرفی کتاب «هدهد سفید» توسط آرزو قنبری و اجرای برنامه های متنوع و مسابقه، در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی امیرکبیر کرمانشاه برگزار و در پایان این برنامه از برگزیدگان نوجوان در حوزه های فرهنگی ورزشی و کتابخوانی استان قدردانی شد.

براساس این گزارش رضاکریمی، در این مراسم بیان داشت: این همایش از سلسله برنامه های فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان است که با هدف ایجاد امیدآفرینی در بین نوجوانان و جوانان با عنوان «امیدوارم، فاتح قله ها منم» برگزار شد.

 معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در ادامه به معرفی کتاب میاندار پرداخت و افزود: کتاب میاندار، به قلم احمد مصطفایی، روایت هایی از فرمانده بسیجی خستگی ناپذیر و پرتوان، حاج محمد طالبی، از کودکی تا بعد از جنگ است. بسیاری از لحظات شهادت تلخ و مظلومانه و خاطرات تلخ و شیرین و رنج های دوران جراحت همراه با بزنگاه های معنوی در کتاب دیده می شود و اطلاعات زیادی از شهدا و رزمندگان کرمانشاهی در اختیار خواننده قرار می دهد.  

در جهت بزرگداشت سالهای دفاع مقدس در کرمانشاه و تکریم رزمندگان به ویژه راوی و به منظور ترویج این کتاب خواندنی، چند نسخه به تعداد کتابخانه های عمومی خریداری و توزیع شده است و به زودی مسابقه کتابخوانی از این کتاب برگزار می گردد.

همایش ویژه نوجوانان با هدف ایجاد امید در زندگی برگزار شد

در ادامه محسن گل محمدی، دکتری روانشناسی در سخنانی نقش امید و مثبت اندیشی در زندگی، تشریح جمله امید چیست، افراد امیدوار چه خصوصیاتی دارند، تأثیرامیدواری بر زندگی وشادمانی بیشتر، خصوصیات افراد امیدوار، نا امیدی چیست، و چگونه آدم ها دچارنا امیدی می شوند، افراد نا امیدچه خصوصیاتی دارند، را تشریح کرد و نوجوانان را به مطالعه منابع عمومی و ایجاد انگیزه برای کتابخوانی تشویق کرد.

آرزو قنبری، کمک کارشناس فرهنگی اداره کل در این مراسم در خصوص کتاب هدهد سفید برای دانش آموزان نکاتی را بیان کرد و گفت: کتاب هدهد سفید مجموعه ای است ۱۷ جلدی که منتشر شده و هدف این کتاب این است که نوجوانان را به کتاب و کتابخوانی تشویق کند تا با مطالعه بیشتر انس بگیرند.

وی افزود: این کتاب در هر شماره آن، قسمت های مختلفی دارد که جذابیت خاصی به آن می دهد از جمله این بخش ها؛ ادبیات مناطق مختلف کشور، اجرای نمایشنامه در کتابخانه و آموزش داستان نویسی، معرفی کتاب، مصاحبه با نویسندگان، طنز، داستان های مصور و... و. را دارد.

همچنین در ادامه جزییات کتاب را تشیح کرد و گفت: جلد ۱۷ هدهد سفید ۱۴۲ صفحه دارد که همین آبان ماه سالجاری توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور منتشر شد که هدف این شماره بیشتر آشنایی نوجوانان با کتابخانه است.

در پایان با اجرای برنامه های متنوع به تعدادی از این نوجوانان جوایزی اهدا شد.

همایش ویژه نوجوانان با هدف ایجاد امید در زندگی برگزار شد

کد خبر 1738937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha