تربیت صحیح نسل، عالی ترین پیام زندگی و سیره حضرت زهرا (س) است

حجت الاسلام حمید بامری گفت: یکی از زیباترین و عالی‌ترین پیام‌های زندگی و سیره حضرت زهرا (س) این است که تربیت صحیح به داشتن امکانات نیست بلکه تربیت نسل نیازمند روش صحیح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۲۴ آذرماه) حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، گفت: در مکتب اسلام و اهل بیت (ع) اصلی‌ترین مسئله، تربیت است و خانواده مهم‌ترین کانون تربیت می باشد.

امام جمعه عنبرآباد خانواده حضرت زهرا (س) را نمونه برتر یک خانواده آسمانی و تراز اسلام برشمرد و افزود: آن حضرت معلم و مربی بشریت است.

وی با اشاره به این که در خداوند متعال در آیه ۳۳ سوره احزاب یک خانواده تراز را معرفی می‌کند، بیان کرد:خداوند می فرماید؛ «انما یرید الله لیذهب عکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا».

حجت الاسلام بامری ادامه داد: این خانواده پاک‌ترین، عالی‌ترین و با کمالات ترین است و در این خانواده محور حضرت فاطمه (س)، این فاطمه بهترین مادر، همسر و دختر است.

خطیب جمعه عنبرآباد ابراز کرد: در حدیث شریف کساء می‌خوانیم وقتی که خداوند متعال می‌خواهد اهل کسا را اهل بیت معرفی کند از فاطمه شروع می‌کند.

وی اظهار کرد: فاطمه زهرا (س) آن معلمی است که پیغمبر اسلام (ص) دربارهاش فرمود؛ فداها ابوها یعنی پدر به قربانش برود و آن مربی است که همسرش امیرالمومنین علی (ع) مدح خوان او میشود و می فرماید؛ من علی در مسیر عبودیت و بندگی خدا یاور و همراه و همدمی چون فاطمه ندیدم.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه فاطمه (س) آموزگاری ست که تربیت شدگان و تربیت یافتگان دامانش سیدان شباب اهل الجنه هستند، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه (س) آن شخصیت با عظمتی است که امام زمان (عج) فرمود؛ دختر رسول خدا (ص) که خود الگوی جهانیان است برای من الگویی نیکوست و امام عسکری (ع) فرمود؛ ما حجت خدا بر همه خلایق هستیم و مادر ما فاطمه (س) حجت خدا بر ما اهل بیت (س) است.

امام جمعه عنبرآباد اظهار کرد: یکی از هنرنمایی‌ ها و شاهکارهای فاطمه (س) این بود که در خانه‌ای کوچک با کمترین امکانات بیشترین بهره‌برداری از خانواده را در عالم به نمایش گذاشت.

وی تصریح کرد: یکی از زیباترین و عالی‌ترین پیام‌های زندگی و سیره حضرت زهرا (س) این است که تربیت صحیح به داشتن امکانات نیست بلکه تربیت نسل نیازمند روش صحیح است.

حجت الاسلام بامری اضافه کرد: تربیت صحیح در گرو کسب مهارت‌های لازم و به کارگیری اصول و روش‌ های درست تربیت است نه امکانات ظاهری، امروز اگر خانواده، جامعه و جهان سالم و امن می‌خواهیم راهی جزء تاسی به سبک زندگی و سیره اهل بیت (ع) نداریم که محوریت آن با فاطمه زهرا (س) است.

خطیب جمعه عنبرآباد عنوان کرد: راه نجات، سعادت، تکامل، رشد انسان، تمسک جستن به دو ثقل گرانبها یعنی قرآن و اهل بیت (ع است.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین بهترین مهارت‌های زندگی که فوق العاده در توفیقات زندگی انسان اثرگذار است و زندگی را توأم با آرامش و نشاط می‌کند، مهارتی است که از در روایات معصومین (س) با سر فصل بظهر العقیب یعنی دعا برای دیگران است، یاد شده است.

حجت الاسلام بامری ادامه داد: این مهارت یکی از معروف‌ترین و برجسته‌ ترین سیره‌های عملی حضرت زهرا (س) است که امام باقر (ع) فرمود؛ نزدیک‌ترین و سریع‌ ترین دعا به اجابت دعایی است که انسان برای برادر مومنش در غیابش می‌کند.

امام جمعه عنبرآباد ابراز کرد: در بسیاری از مواقع می توان قصور و کوتاهی در به جا نیاوردن صله رحم را با دعا کردن برای دیگران جبران کرد.

وی با اشاره به این که سیره دعا کردن برای دیگران و به یاد دیگران بودن، از نشانه‌های جوانمردی است، اظهار کرد: مومن هیچگاه از کنار گرفتاری‌ های دیگران بی‌تفاوت و بی‌اهمیت رد نمی‌شود و بهترین تمرین برای رسیدن به توفیق عظیم دعا کردن برای دیگران و به یاد همنوعان و برادران دینی بودند است.

حجت الاسلام بامری عنوان کرد: یکی از اخباری که در روزهای گذشته فضای جامعه را درگیر و تحت تاثیر قرار داد، خبر کشف فساد چای دبش بود که بدون تردید فساد فساد است و در هر زمانی که رخ دهد، مذموم است.

خطیب جمعه عنبرآباد به نکاتی در مورد فساد شرکت چای دبش، اشاره کرد و افزود: فساد چه کم و چه زیاد در شان نظام اسلامی نیست چرا که موجب کاهش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی نظام می‌شود.

وی ابراز کرد: در حال حاضر دامن زدن به مباحث جناحی و سیاسی راه حل مشکل نیست زیرا نه تنها مشکل را حل نمی‌کند بلکه باعث ناراحتی مردم هم می‌شود، آن چیزی که اهمیت دارد این است که باید با هم افزایی و همراهی قاطعانه و همدلانه، میدان و عرصه برخورد محکم و عادلانه با مفسدان مهیا شود.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه نحوه مواجهه با فساد باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم از بدو شروع کار، نشان داده که همیشه تلاش، همت و توان خود را صرف کشف و مقابله با فساد می‌کند.

امام جمعه عنبرآباد تاکید کرد: قوه قضاییه باید به سرعت و با دقت لازم به این پرونده رسیدگی کند و عاملان، مسبب و مباشران این فساد را محاکمه و متناسب با قانون و شرع آنها را به اشد مجازات برساند و افکار عمومی را از این اقدامات آگاه کند.

وی اضافه کرد: در این فساد رد پاهای روشنی از عوامل سیاسی، حقوقی، اقتصادی و فرهنگی دیده می‌شود که مهم‌ ترین این عوامل در فساد چای دپش چهار عامل نظام ساختار اداری معیوب و ناقص، قوانین ناکارآمد و ناکافی که باعث بروز فساد شده، عوامل زیاده خواه و فاسد و همچنین ضعف سامانه‌های نظارتی است.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه مبارزه با فساد الزامات بایدها و نباید هایی دارد، عنوان کرد: از نگاه مقام معظم رهبری مهم‌ترین بایدها و نبایدهای مبارزه با فساد شناخت بسترهای فساد زا و پیشگیری از آن، عدم تبعیض در برخورد با فساد، مبارزه در درون قوه مجریه، پاکدستی مسئولان و اقدام عملی و پرهیز از برخورد شعاری است.

خطیب جمعه عنبرآباد ادامه داد: در زمینه مبارزه با فساد اقتصادی، یکی از تاکیدات امام جامعه پرهیز از برخوردهای شعاری است زیرا آنچه که در برخورد با فساد واجب است، اقدام عملی آن هم برخورد قاطع و البته به همراه تبیین و آگاهی دادن به جامعه و مردم می باشد.

وی با اشاره به نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل در خصوص وضعیت غزه، ابراز کرد: نتیجه این نشست تصویب قطعنامه‌ای تحت عنوان آتش بس فوری در غزه بود که آمریکای خونخوار آن را وتو کرد.

حجت الاسلام بامری قانون وتو را مصداق بارزی از قانون جنگل دانست و اظهار کرد: این قانون ظالمانه و نفرت برانگیز بیش از ۷۰ سال است که بیشترین سود از آن را جنایتکاران خبیث صهیونیستی برده اند و آمریکا تاکنون ۴۰ بار از حق وتو به نفع رژیم غاصب استفاده کرده است.

امام جمعه عنبرآباد با بیان اینکه وتوی قطعنامه اخیر شورای امنیت توسط آمریکا حاوی پیام‌هایی است، خاطرنشان کرد: این ووتو اول ناکارآمدی و بی‌ مصرفی نهادهای بین المللی را نشان داد، دوم وتوی آمریکا چراغ سبزی برای جنایات بیشتر توسط اسرائیل جنایتکار بود و
در حقیقت قانون حق وتو یعنی سنگ را بستن و سگ هار را رها کردند است.

وی عنوان کرد: وتوی این قطعنامه توسط آمریکا، نفرت جهانی از آمریکا را تشدید می‌کند و بن‌ بست راهبردی برای صهیونیست‌ها خواهد بود.

کد خبر 1738988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha