قیام حضرت فاطمه(س) آموزش جمهوریت برای حفظ بیت وحی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: قیام حضرت فاطمه(س) رهبری آموزش جمهوریت است که اگر نباشد بیت وحی مورد حمله دشمن قرار می گیرد و مردم گمراه می شوند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در ایام فاطمیه که در حسینیه امام خمینی و با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد، گفت: در ایام فاطمیه زمینه برای استفاده از فرصت های الهی به اندازه آسمان و زمین است، حضرت زهرا(س) مادر همه خوبی ها برای همه بشریت تا قیامت است.

وی افزود: امروز جبهه مقاومت در فصل جدیدی از مقابله با جریان استکبار جهانی قرار گرفته است که مبارز آن تشدید و ملموس شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه خداوند مسأله ای مهم در قرآن القا فرموده است که به بندگان من بگو منحصرا شما را به یک چیز موعظه می کنم، عنوان کرد: موعظه برای قلب و احساس و موضع محبت و دلسوزی است. امام سجاد(ع) در دعای ابو حمزه از خداوند می خواهد که خدایا ما را با بدبختی و نکبت بیدار نکن. خداوند در قرآن می فرماید ای مردم شما را به یک چیز دعوت می کنم آن اینکه برای خدا اهل قیام و رزمنده باشید در مسیر سیر خود حهادکرانه حرکت کنید. قیام برای الله مبدأ همه برکات در همه عالم است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه افراد بی تفاوت، غافل، بی غیرت که در مقابل گناه و فساد حساسیتی ندارند در دنیا و آخرت دچار خسارت می شوند. اظهار کرد: قیام برای خدا عامل حرکت های موفق و پیروزی در مصاف با باطل و سبب همه خیرات در دنیا هست. 

وی با بیان اینکه قیام برای خدا باید همراه با تفکر باشد. ابراز کرد: انسان باید هر عملی را با فکر انجام دهد، عمل بدون فکر بدون پشتوانه است افراد بسیجی جهادی و رزمنده اهل تفکر و تعقل هستند آنها به همه مردم جهان فکر می کنند.  تمام انبیأ هنگام قیام قدرت و نیروی کافی نداشتند اما در برابر فتنه ها و خطرها به خاطر خدا قیام کردند، امام راحل برای خدا قیام کردند و با نور الهی مسیر برای او مشخص بود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه ناله و آه سحر تربیت کننده است، گفت: حضرت صدیقه(س) شب ها تا صبح به عبادت ایستاده بودند و از خوف الهی گریه می کردند. با این وجود خود را صاحب چیزی نمی دانستند و همواره خاضع و خاشع بودند.


امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ایشان عفاف و حیا داشتند که برخی از بانوان ما در الگو گیری از ایشان دارای عفت و حیا هستند. عنوان کرد: حیا برای همه اقشار جامعه بسیار ارزش دارد. پیامبر(ص) مسلمانان را بسیار به حیا دعوت می کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در محضر خداوند مودب و حافظ قلب سلیم خود برای قیامت بودند. اظهار کرد: ایشان در سنگر خدمت نیز همواره قائم بودند. حضرت زهرا(س) خود را صاحب چیزی نمی دید و فقط برای خداوند کار می کرد.

وی ادامه داد: در حکومت اسلامی آرا مردم عامل جمهوریت است که همین مردم در کنار اسلام با حمایت از ولایت خود در کشور نقش آفرین هستند. مردم ولایی پر و بال ولایت هستند. قیام حضرت فاطمه(س) رهبری آموزش جمهوریت است که اگر نباشد بیت وحی مورد حمله دشمن قرار می گیرد و مردم گمراه می شوند.

کد خبر 1738990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha