اقدامات امیدآفرین در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی/ جلب مشارکت شهروندان در حل مشکلات شهری

اطلاع‌رسانی و تبیین اقدامات جهادی از سوی دستگاه‌های مختلف با محوریت ایجاد حس اعتماد و امیدآفرینی در جامعه، به‌عنوان دو شعار اصلی دولت سیزدهم، مصداق عمل به جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، «جهاد تبیین» موضوعی که اهمیت آن با توجه به جنگ شناختی و ادراکی که دشمن علیه مردم ایران راه‌اندازی کرده است، بیش از پیش احساس می‌شود. رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها بر مسئله جهاد تبیین به‌منظور روشن‌کردن افکار عمومی نسبت به فعالیت‌های انجام شده در دستگاه‌های مختلف تاکید کرده‌اند.

فعالیت‌های شهرداری گرگان به‌عنوان یکی از نهادهای عمومی نیمه دولتی، با مردم و رضایتمندی آنان ارتباط مستقیم دارد. عدم اطلاع‌رسانی به شهروندان از فعالیت‌های مجموعه‌های خدمات‌رسان از جمله شهرداری‌ها، سرمایه اجتماعی و مشارکت آنان را در برنامه‌ها و طرح‌های مدیریت شهری کاهش می‌دهد.

با توجه به همین مسئله، شهرداری گرگان اطلاع‌رسانی جامع و اثربخش در فضاهای عمومی و شبکه‌های اجتماعی را در دستور کار قرار داد و به همین منظور گذرگاه اطلاع‌رسانی از اقدامات انجام شده را در دولت سیزدهم برای نخستین‌بار در خیابان شهدای ۵ آذر، میدان شهرداری و مناطق پرتردد برپا شد.

حضور در محلات کم‌برخوردار برای ارتباط مدیران شهری با شهروندان و رفع مشکلات در کمترین زمان با توجه به اولویت‌بندی نیازهای هر محله و حضور مدیران شهری در مرکز سامد و به‌روز رسانی فعالیت سامانه ۱۳۷ از دیگر اقدامات برای ارتباط با شهروندان است.  

شهردار گرگان در این باره اظهارکرد: تهیه و تولید بیش از یکصد کلیپ، ساخت ۲۰ عدد تیزر و تیزرموشن و تهیه و تولید بسته‌های خبری متعدد با بیش از ۲۰ هزار ثانیه تولید محتوای تصویری از جمله تولیدات رسانه‌ای شهرداری گرگان است.

اقدامات امیدآفرین در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی/ جلب مشارکت شهروندان در حل مشکلات شهری

سیدمحمدرضا سیدالنگی یکی دیگر از اقدامات شهرداری گرگان را اجرای طرح نیازسنجی در محلات و اجرای مستمر طرح افکارسنجی عنوان کرد و گفت: این طرح با هدف شناسایی نیازها و مطالبات شهروندان در ۱۰۹ محله در حال اجرا است. در پی اجرای این طرح نزدیک به پنج هزار مورد از مطالبات و نیازهای محلات ثبت و برای رسیدگی به واحدهای مختلف شهرداری ارجاع شده است.

وی همچنین بیان کرد: یکی از طرح‌های کلان شهرداری گرگان با محوریت جهاد تبیین، سنجش شاخص‌های سرمایه اجتماعی، میزان اعتماد مردم به نهادهای دولتی و ارزیابی وضعیت مشارکت شهروندان در پروژه‌های دولتی است. همچنین در کنار مطالعات انجام شده تمامی ظرفیت‌های موجود و چهره‌های شاخص محلات شناسایی و اطلاعات آنها به ثبت رسیده است تا شهرداری گرگان در بخش‌های اقدامات محله‌محور، ارتباط پایدار با مردم و اطلاع‌رسانی دقیق از ظرفیت‌های شناسایی، بهره‌مند شود.

شهردار گرگان با تاکید براینکه رویکرد ما در این دوره «محله‌محوری» بوده است، بیان کرد: تلاش کردیم تا با مشارکت فعالانه شهروندان، اولویت‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی هر محله را شناسایی و برای رفع آنها برنامه‌ریزی کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین خدمات و فعالیت‌های شهرداری گفت: شهرداری از ابتدای امسال تا کنون در حوزه‌های مختلف عمرانی، سرمایه‌گذاری، حمل و نقل و ترافیک، ایجاد فضای پارکی و بوستان‌ها، حمایت از ورزش محلات، برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی و اجتماعی و ... اقدامات اساسی انجام داده و لازم است که این موارد به اطلاع شهروندان رسانده شود.

کد خبر 1739171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha