پیش بینی می شود

رکوردشکنی ایران در میان ۲۷ کشور میزبان مسابقات قرآن

استراتژی فرهنگی امروز نظام جمهوری اسلامی ایران استراتژی قرآنیست
رکوردشکنی ایران در میان ۲۷ کشور میزبان مسابقات قرآن

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: پیش بینی ما این است که امسال مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران رکوردی را در میزان شرکت کننده در سطح دنیا در بین ۲۷ کشور برگزارکننده مسابقات قرآن به جا خواهد گذاشت.

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و رئیس ستاد برگزاری چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان گفت: یکی از بزرگترین رویدادهای قرآنی جهان و بزرگترین رویداد قرآنی ایران بیست و ششم بهمن ماه در تهران در سالن اجلاس سران با حضور رییس جمهور افتتاح  و با حضور  یکی دیگر از سران قوا مراسم اختتامیه  دوم اسفند ماه برگزار خواهد شد.

مجیدی مهر با اشاره به اینکه رقابت های این دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم در روزهای بیست و هفتم بهمن تا یکم اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد گفت: طبق معمول هر دوره رقابت شرکت کنندگان خواهر در نوبت صبح د و در نوبت بعد از ظهر رقابت برادران برگزار می شود لازم به ذکر است این رقابت ها از شبکه های مختلف به ویژه شبکه قرآن و معارف سیما به صورت زنده پخش خواهد شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در این دوره از مسابقات تلاش بر این است بیش از ۴۰ شبکه ماهواره ای خارجی مسابقات را به صورت کامل یا به صورت گزینشی پخش کنند. تلاش بر این است این اتفاق بزرگ قرآنی به مدد رسانه ها در سالی که اهانت به قرآن شد و مردم قرآن دوست غزه مورد تهاجم وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی قرار گرفته اند به سمع و نظر مردم دنیا برسد.

وی گفت: در چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران ما این جنایت را محکوم خواهیم کرد و از مردم مظلوم فلسطین حمایت خواهیم کرد. در واقع محور این دوره از مسابقات این است که قرآن کتابی ماندنی است و اهل قرآن را اهل آسمان، رستگار و سعادتمند خواهند بود. امسال در تلاش هستیم که حضور سفرای مقیم در کشورمان را در مسابقات داشته باشیم. دانشجویان مقیم جمهوری اسلامی ایران که در حال تدریس در رشته های مختلف در کشور هستند را در این دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم دعوت خواهیم کرد تا در سالن مسابقات حاضر شوند و از نزدیک این رویداد بزرگ قرآنی را شاهد باشند.

مجیدی مهر خاطر نشان کرد: حضور مسئولان ارشد نظام در این دوره از مسابقات که دوره چهلم و دوره بلوغ مسابقات بین المللی قرآن کریم است، رنگ و بوی خاص دیگری خواهد داشت. قطعا جامعه قرآنی و قرآن دوستان با حمایت های همیشگی خود در این دوره از مسابقات در کنار ما خواهند بود.

رئیس ستاد برگزاری چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر در آینده ای نزدیک مکانی استانداردهای لازم برگزاری مسابقات قرآن را داشته باشد، ستاد مسابقات آن را بررسی خواهند کرد چه در تهران و چه در خارج از تهران و این لزوما به معنای آن نیست که تنها مکان برگزاری مسابقات سالن اجلاس است. فعلا در حال حاضر استانداردهای برگزاری اعم از زیرساخت برای پخش زنده تلویزیونی، حضور سهل وآسان مردم و جوانب امنیتی و انتظامی و مواردی از این دست و نزدیک بودن به هتل های محل استقرار میهمانان نکاتی است که سالن اجلاس را به عنوان سالن اصلی و محوری برای برگزاری این رویداد بزرگ قرآنی در نظر شده است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: پیش بینی ما این است که امسال مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران رکوردی را در میزان شرکت کننده در سطح دنیا در بین ۲۷ کشور برگزارکننده مسابقات قرآن به جا خواهد گذاشت و این به نظر می رسد محقق خواهد شد. در مسابقات این دوره به دلیل اینکه سطح تعاملات جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی باعث شده که الحمدالله ارتباط ایران با کشورهای مختلف روز به روز بهتر شود. استراتژی فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران امروز استراتژی قرآنی است و چون قرآن محور وحدت است، استقبال کشورها از این دوره از مسابقات قابل توجه خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم میزانی از مشارکت در این دوره ثبت شود که در آینده صرفا توسط جمهوری اسلامی ایران مجددا جا به جا شود. این قطعا شدنی است به دلیل اینکه جمهوری اسلامی ایران محور صلح و دوستی، امنیت، عدالت و دین محوری در سطح منطقه و دنیا است. قطعا پیامی که از جمهوری اسلامی ایران به مظلومان دنیا منتقل می شود در ایجاد این انگیزه برای مشارکت بسیار موثر بوده است.

مجیدی مهر خاطر نشان کرد: یقینا فرمایشات اثربخش و امیدبخش مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپا بسیار در استقبال کشورهای اروپایی از این دوره از مسابقات بین المللی قرآن اثرگذار بوده است. یقین بدانید که توصیه های موکد ایشان به نهادهای فرهنگی، قرآنی بین المللی برای نفوذ در دل جوانان و ارسال پیام انقلاب و پیام قرآن امروز می تواند این اثر را بگذارد که مشارکت این کشورها در مسابقات بالاتر برود. آنچه که اهمیت دارد، این است که نشان داده شود ارکان نظام جمهوری اسلامی ارکانی قرآن بنیان است، نظام انتظامی و امنیتی ما بر پایه قرآن بنا شده است و در واقع برگزاری مسابقات در این سطح نشان از اهتمام مسئولان ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی در خصوص دیدار متسابقین با مقام معظم رهبری گفت: امیدواریم شرایط فراهم شود و در پایان مسابقات این دوره دیدار مقام معظم رهبری را شاهد باشند. اکثر داوران و میهمانان خارجی حاضر در مسابقات بین المللی ملاقات با مقام معظم رهبری را یکی از آرزوهای خود می دانند.

مجیدی مهر ادامه داد: گروهی از داوران ایرانی و خارجی قضاوت این دوره از مسابقات را عهده دار هستند؛ البته مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران سه مرحله دارد؛ مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی. برگزیدگان دو مرحله مقدماتی و نیمه نهایی به مرحله نهایی راه می یابند. امیدواریم در این دوره از مسابقات مجموعه شهرداری تهران همانند دوره های گذشته همکاری لازم را با ستاد برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم داشته باشد و شهر تهران در ایام برگزاری مسابقات تبدیل شود به یک سالن برگزاری مسابقات شود و در هر طرف نمادهایی از مسابقات بین المللی قرآن کریم را شاهد باشیم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: مرحله مقدماتی و نیمه نهایی به صورت غیر حضوری برگزار می شود و مرحله نهایی به صورت حضوری برگزار خواهد شد. 

مجیدی مهر خاطرنشان کرد: چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در رشته‌های قرائت تحقیق(ویژه آقایان)، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود. 

کد خبر 1739185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha