ارائه الگوی سوم زن با بهره گیری از هنرنمایش در کانون شهید آوینی

اجرای نمایش سقوط با موضوع حضرت زهرا(س) در ایام فاطمیه
ارائه الگوی سوم زن با بهره گیری از هنرنمایش در کانون شهید آوینی

کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران شهید آوینی توانسته است با استفاده از هنر نمایش علاوه بر جذب حداکثری دختران نوجوان به ارائه الگوها و چهره های موفق زنان در جهت معرفی الگوی سوم زن بپردازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یک پایگاه فرهنگی و انقلابی در سطح کشور همواره در مسیر خنثی سازی توطئه های دشمنان و همچنین در زمینه گسترش برنامه ها و فعالیت های فرهنگی نقش بسزایی داشته اند.

ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در لبیک به مطالبات مقام معظم رهبری در موضوع زن و خانواده و به منظور ایجاد بستر پرورش زن تراز اسلام و انقلاب که نوعی ایجاد فرصت برای تمدن سازی است، اقدام به ایجاد کانون های تخصصی خواهران کرده است. ایجاد کانون های تخصصی خواهران گامی در جهت معرفی الگوی سوم زن و گامی در جهت حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است. یکی از کانون های فعال در عرصه زنان کانون فرهنگی هنری شهید آوینی است که با ارائه برنامه های فرهنگی هنری مختلف بویژه تئاتر و نمایش سعی کرده است با معرفی زنان موفق تاریخ و همچنین دوران معاصر به این مهم دست یابد.

الهام بهشتی در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی هنری شهید آوینی گفت: این کانون توانسته است با برگزاری برنامه های مختلف حدود هزار نفر را جذب مسجد و کانون کند که تاکنون بیش ازدویست نفر از آنها در سامانه بچه های مسجد ثبت نام کرده اند.

ارائه الگوی سوم زن با بهره گیری از هنرنمایش در کانون شهید آوینی/ اجرای نمایش سقوط با موضوع حضرت زهرا(س) در ایام فاطمیه

مدیرکانون فرهنگی هنری شهید آوینی مسجد حضرت اباالفضل(ع) ادامه داد: در این کانون برنامه های مختلفی ارائه می شود از جمله کلاس های آموزشی شامل مباحث اعتقادی، مهدویت، تدبر در قرآن و... همچنین در حوزه هنری نیز کلاس های مختلف تئاتر، نمایش و ... ودر حوره فرهنگی نیز برنامه های مختلف امر به معروف و ... را داریم.

بهشتی همچنین به فعالیت خاص گروه تئاتر این کانون اشاره کرد و گفت: ما تلاش کرده ایم تا در جهت معرفی الگوی سوم زن با استفاده از زبان هنر بویژه تئاتر به معرفی الگوهای موفق زن در تاریخ و همچنین دوران معاصر بپردازیم.

وی با بیان اینکه گروه تئاتر کانون از سال ۱۳۹۶ به صورت حرفه ای فعالیت خود را آغاز کرده است گفت: آخرین کار این گروه، نمایش سقوط می باشد که در ایام فاطمیه روی صحنه رفته است.

وی با بیان اینکه ۲۵ نفر از اعضا در این کار مشارکت دارند گفت: این نمایش با موضوع حضرت فاطمه(س) از چهارم آذر ماه روی صحنه رفته و تا فردا مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا به حدود ۲۰ اجرا خواهد رسید که علاوه بر نقاط مختلف قم در شهرهای تهران، اراک و... اجرا داشته است.

ارائه الگوی سوم زن با بهره گیری از هنرنمایش در کانون شهید آوینی/ اجرای نمایش سقوط با موضوع حضرت زهرا(س) در ایام فاطمیه

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برنامه های این کانون در سه گروه سنی تعریف شده است تصریح کرد: تفکیک گروه های سنی این کانون شامل دهه نودی ها، دهه هشتادی ها و بزرگسالان می شود.

بهشتی با اشاره به برنامه های دهه نودی ها تصریح کرد: کارگاه «دخترانه های شاد» ویژه این گروه سنی است که شامل آموزش های مختلف مهارتی، هنری، قرآنی و بازی های هدفمند می شود و توانسته است تعداد زیادی را جذب مسجد کند.

مدیرکانون فرهنگی هنری شهید آوینی مسجد حضرت اباالفضل(ع) تدبر در قرآن و آموزش صوت و لحن را از مهم ترین برنامه های این گروه سنی برشمرد که در هفته شش ساعت برگزار می شود.

وی همچنین به ویژه برنامه های دهه هشتادی ها اشاره کرد و گفت: کافه کتاب با عنوان شائق، برنامه ویژه این گروه سنی است که در کنار دیگر برنامه های آموزشی، فرهنگی و هنری برگزار می شود.

یهشتی تصریح کرد: در برنامه کافه کتاب، دهه هشتادی ها دو روز در هفته دور هم جمع می شوند و برنامه کتابخانی و توضیح مطالب کتاب را دارند و در ادامه به یک بازی دفتری می پردازند.

ارائه الگوی سوم زن با بهره گیری از هنرنمایش در کانون شهید آوینی/ اجرای نمایش سقوط با موضوع حضرت زهرا(س) در ایام فاطمیه

وی افزود: همچنین در این جلسه هر هفته یک مهمان داریم که این مهمان ممکن است بحث پرسش و پاسخ داشته باشد، مادر و خواهر شهید باشد، استاد حوزه و دانشگاه باشد و یا ...

مدیرکانون فرهنگی هنری شهید آوینی مسجد حضرت اباالفضل(ع) افزود: همچنین سرکار خانم دکتر اسماعیلی از اساتید جامعه الزهرا(س) که کارشناس مطالعات زنان هستند هر هفته یک روز مهمان ما در کانون هستند.

مدیرکانون فرهنگی هنری شهید آوینی مسجد حضرت اباالفضل(ع) افزود: در پایان کافه کتاب، بچه ها با کیک و نسکافه پذیرایی می شود که در هرجلسه یکی از اعضا کیک جلسه را در منزل تهیه و آماده می کند.

وی تصریح کرد: علاوه بر برنامه های اوقات فراغت در طول سال نیز برای حفظ ارتباط با اعضا برنامه های مختلفی داریم و ضمن فعال بودن کانال کانون هر هفته پنجشنبه ها که مدارس تعطیل هستند برنامه های مختلف حضوری در کانون برگزار می شود.

کد خبر 1739217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha