استقبال و وداع حزن انگیز مردم دارالمصلین با مسافران بهشتی

همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مردم شهید پرور شیروان میزبان دو شهید گمنام بودند که پیکر مطهر این شهدای گمنام روز یکشنبه صبح در شهرهای شیروان و خانلق به خاک سپرده می‌شود.

خبرگزاری شبستان-خراسان شمالی؛ فاطمه مقدسی

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، همه خود را به میدان انقلاب  شهر رسانده اند و خود را خانواده، مادر، پدر، خواهر یا برادر شهید گمنامی می دانند که حتما عزیز و دلبند کسی بوده است و سال های سال انتظار آمدنش را کشیده اند و حتما کسی در جایی منتظر آمدنش است تا زندگی از سر گرفته شود.

 سرمای استخوان سوز اواخر پاییز هم مانع‌شان نشد، مهمان‌نوازی گرم و عاشقانه‌ مردم دارالمصلین که همچون جبهه‌های جنگ، شهدای بی‌نام و نشان و غریب که بوی لاله‌های فاطمی را می‌دهند استقبال کردند.

 شهرستان شهید پرور شهید با ۶۳۷ شهید دوران دفاع مقدس از این دست حماسه‌ها زیاد آفریده‌اند، حماسه‌ای از جنس ایثار و شهادت و همراهی با شهدایی که برای وطن، برای نظام و انقلاب و برای هموطنان‌شان از همه چیز خود گذشتند.

سرمای عصر پاییزی و حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف نشان از  عشق و ارادت این مردم به پرستوهای خونین بال گمنام بود، عاشقانه با دل و جان و نگاه های حزن انگیز، چشمانی گریان که اکثرا هم میانسال و مسن هستند برای وداع با شهدا حضور پیدا کردند.

 هسته اصلی میدان انقلاب جنب مسجد جامع شیروان که همزمان با اوقات نماز مغرب و عشاء شده است مملو از جمعیت بود و فریاد ها، شیون ها و ناله های مادران و پدرانی که عزیزان خود را سال های سال از دست داده اند با ورود و استقبال از پیکر این لاله های گمنام دفاع مقدس حال و هوای غم انگیز شهر را بیشتر فاطمی جلوه داد.

 این بار اما جنس مهمان‌نوازی مردم شیروان فرق می‌کرد، حضور دو پسر فاطمی آن هم در شب شهادت مادرشان فاطمه‌زهرا(س) که غریبانه به شهادت رسید و غریبانه به خاک سپرده شد، اما پسرانش در دیار دارالمصلین تنها نبودند، هزاران عاشق فاطمی امروز به استقبال آنها آمدند و فردا صبح هم آنان را تا عرش خدایی بدرقه خواهند کردند.

 مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار خراسان شمالی از هفته گذشته میزبان شهدای گمنام تازه تفحص شده دفاع مقدس هستند از فاروج، شیروان و بجنورد گرفته به یاد شهدایی که عطر عاشقی و شهادت را در فضای این دیار و سرزمین پراکنده کردند.

در روزی که مردم عزادار بانوی دو عالم حضرت فاطمه‌زهرا(س) بودند، استقبال و تشییع به یادماندنی مردم شهید پرور شیروان از شهدای گمنام، بار دیگر برگ زرین دیگری بر تاریخ پرافتخار ایثار و شهادت این شهرستان افزود.

اقشار مختلف مردم دوشادوش مدیران و مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، دانش آموزان،پیشکسوتان ایثار و شهادت و مادران شهدا و دختران فاطمی به استقبال این پرستوهای خونین بال گمنام شتافتند، آری میهمانان ویژه ای یادگار روزهای جنگ و دفاع مقدس.

هرچند لحظات سخت و ناراحت کننده ای بود، اما به راستی همه افراد حاضر در این مجلس همچون کسی که عزیزشان از سفر دور آمده باشد، به پیشواز رفتند و چه زیبا استقبال و بدرقه ای صورت گرفت، شهید گمنام نام و نشانش را از قبرستان بقیع و مادرش زهرا (س) باید جست، زیرا اینان اگر ماندنی بودندحداقل ردی از نام و نشانشان به جا می ماند همه آنان در آن روزگار به عشق دفاع از ارزش های نهضت حسینی پای در معرکه جبهه و جنگ نهادند.

آنان از همه وابستگی ها و دلبستگی هایشان چه مادی و چه عزیزترین کسانشان گذشتند و تنها برای اعتلای هدف مقدسشان به دل میدان مین زدند، جان دادند تا خاک ندهند، گلوله خوردند تا شرف و شرافت مام میهنشان دستاویز دشمن نشود، روزهای سخت و طاقت فرسای جبهه و جنگ را با کمترین امکانات و تجهیزات شبانه روز در خط مقدم زیر رگبار گلوله و توپ و تانک ماندند و هیچ ادعایی برای ریاست و کیاست نداشتند.

به راستی این همه پاکی و اخلاص و بی ریا بودن، تنها وصف همان شیرمردان و شهیدان گرانقدر و عزتمند جبهه و جنگ است که پس از سال ها عطر وجودشان مشام همه را پر از ملکوت و یاس می کند و چه می توان گفت و نوشت در وصف آن بزرگان که بزرگی و قداست وجود نازینشان را با هیچ جمله و کلمه ای نمی توان وصف کرد.

محمد امیدوار، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: پیکر پاک دو شهید گمنام صبح روز یکشنبه ۲۶ آذرماه در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شیروان و شهر خانلق تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های صورت گرفته پیکر پاک یکی از شهدا در محل ورودی مصلای امام خامنه ای این شهر و شهید دیگر در شهر خانلق تشییع و به خاک سپرده خواهد شد، خاطرنشان کرد: شهید گمنامی که قرار است در شیروان  و شهر خانلق تدفین شود جوانان ۱۹ و ۲۰ ساله ای هستند که در سال ۶۵ در منطقه سومار به شهادت رسیده اند.

امیدوار عنوان کرد: طبق جلسات و برنامه ریزی هایی که توسط مسئولان شهرستان از قبل صورت گرفته، مراسم وداع این شهدا عصر شنبه ۲۵ آذرماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع و مراسم تشییع صبح روز یکشنبه  ۲۶ آذرماه از محل چهار راه دفاع مقدس به سمت مصلی نمازجمعه شهر خواهد بود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شیروان، ضمن دعوت از حضور و استقبال گسترده مردم شهر برای تشییع و خاکسپاری از دو پرستوی خونین بال گمنام، بیان کرد: شهرستان شهید پرور شیروان که به دارالمصلین خراسان شمالی معروف است افتخار این را دارد که میزبان شهدای گمنام است و قطعا برکات معنوی خوبی برای مردم خواهد داشت و فضای شهر حال و هوای دیگری به خود می گیرد.

 شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار گرفته است که در دوران دفاع مقدس ۶۳۷ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

کد خبر 1739253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha