۱۴ هیئت مذهبی در مراسم دسته روی شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مشارکت کردند

رییس شورای هیات مذهبی شیروان گفت: به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز یکشنبه ۲۶ آذرماه ۱۴ هیئت مذهبی این شهرستان اقدام به برپایی مراسم سینه زنی و سوگواری کردند.

محمد محمدزاده قانعی، رییس شورای هیات مذهبی شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: حرکت دسته های عزاداری با اجتماع تمام مساجد و هیئت های سطح شهر از چهارراه دفاع مقدس شروع شده و به سمت مصلی امام خامنه ای ادامه دارد که در آنجا اجتماع فاطمیون شکل خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در دهه دوم فاطمیه تمام حسینیه‌ها، مساجد و هیات‌های مذهبی با برپایی مراسم خاص این ایام به سوگواری و عزاداری پرداختند که برنامه‌های سخنرانی، مداحی، مراسم ختم قرآن، اقامه نماز جماعت و روضه خوانی از مصائب ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت زهرا (س) را از جمله آیین های خاص این ایام برشمرد.

محمدزاده قانعی با اشاره به برنامه های روز شهادت شهرستان برای این بانوی بزرگ اسلام عنوان کرد: امروز با اجتماع هیئت ها و مساجد در مصلی امام خامنه ای و پس از سخنرانی و عزاداری پیکر پاک یکی از شهدای گمنام در همین مکان تشییع و خاکسپاری می شود و پس از آن با حضور پرشور  و گسترده اقشار مختلف عزادارن فاطمی نماز ظهر و عصر اقامه می شود.

رییس شورای هیات مذهبی شیروان با اشاره به برپایی ایستگاه های صلواتی در میادین و نقاط مختلف شهر برای پذیرایی از عزادارن بیان کرد: همچنین در محله های مختلف بسیاری از خیران و نیکوکاران اقدام به طبخ غذای نذری و توزیع در بین نیازمندان خواهند کرد.

محمدزاده قانعی اضافه کرد: همچنین قرار است امشب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء آیین تشییع نمادین پیکر مطهر حضرت فاطمـه زهرا(س ) با حضور گسترده شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) برگزار شود و مردم شهرستان همانند همیشه با دلی پرسوز در این مراسم شرکت خواهند کرد.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1739313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha