اجتماع بزرگ فاطمیون در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) برگزار شد

اجتماع بزرگ فاطمیون در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) همزمان با سراسر کشور در میدان شهید طهرانی مقدم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، اجتماع بزرگ فاطمیون در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) همزمان با سراسر کشور در میدان شهید طهرانی مقدم برگزار شد.

بنابراین گزارش در این مراسم سوگواران و محبان اهل بیت (ع) با پیراهن های مشکی که در غم شهادت حضرت زهرا (س) به تن کرده بودند در مرثیه خوانی و روضه خوانی شهادت این بانوی عالم اسلام شرکت داشتند.

گفتنی است بسیاری از شرکت کنندگان در این اجتماع اعم از زن و مرد، کودک و سالمند به پیشانی خود سربندهایی منقش به نام حضرت زهرا (س) بسته بودند.

بنابراین گزارش سخنران مراسم حجت الاسلام قاسمیان طی سخنانی گفت: طبق فرمایش علمای بزرگ هرکس قبر حضرت معصومه(س) را زیارت کند ثواب زیارت قبر حضرت زهرا (س) را کسب می کند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) مادر و همسر خوبی بودند اما خصوصیت اصلی ایشان یار ولایت بودن است؛ عنوان کرد: در روایت آمده کسی از خراسان نزد امام صادق می‌آید و به ایشان می‌گوید آقا چرا نشسته‌ای؛ صدها هزار یار در خراسان وجود دارد که می‌تواند شما را یاری کنند؛ حضرت به آن مرد می‌گوید تنور مقابل را روشن کن و داخل آن شو؛ مرد خراسانی تا این را می‌شنود از انجام این کار امتناع می‌کند. در همین زمان هارون مکی وارد می‌شود و امام صادق(ع) به ایشان می‌فرماید تا وارد تنور پر از آتش شود و ایشان نیز همان را انجام می‌دهد و درب تنور را هم می‌گذارد. امام صادق به آن مرد خراسانی می‌فرماید در خراسان چند نفر مانند ایشان وجود دارد؛ شیعه واقعی چنین است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ما محب اهل بیت(ع) هستیم، اظهار کرد: حضرت ولی عصر(عج) اگر آن ۳۱۳ شیعه واقعی وجود داشته باشند ظهور می‌کنند. حضرت به افرادی همچون حاج قاسم نیاز دارند. ما باید به سوی شیعه واقعی شدن حرکت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمیان با بیان اینکه اهل بیت(ع) برای اینکه از بن بست‌ها خارج شوند به یاران واقعی نیاز دارند؛ گفت: امیرمومنان امام علی(ع) یاران واقعی نداشتند که او را یاری کنند افرادی نظیر مالک اشتر، مقداد و عمار هم اندک بودند که از دست داده بودند. اگر امروز کسانی با خودشان عهد کنند که طهرانی مقدم و سلیمانی باشند همین افراد از شیعیان حضرت زهرا(س) هستند. حاج قاسم تلاش کرد که امروز غزه  در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت می کند.

لازم به ذکر است در بخش دیگری از مراسم میثم مطیعی و امیر عباسی هم نوا با عالم هستی در سوگواری شهادت بانوی دو عالم هستی به مرثیه خوانی پرداختند و حاضران نیز با زمزمه «مادرم مظلومه بود؛ یاور مظلوم‌ها» با آنها همراهی کردند.

کد خبر 1739391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha