نورانیت خانه‌ها با روضه خانگی

روضه‌های خانگی اجتماع کوچکی که یاد اهل بیت (ع) و سوگواری خالصانه و بی‌نشان که سرشار از برکت و رحمت برگزار می شود و ایام‌های خاصی مثل ماه محرم و ایام فاطمیه این روضه ها با شور و نیت های خاصی باحضور بانوان و با نیت های مختلف از جمله شفای مریضان برپا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان‌غربی، روضه‌های خانگی اجتماع کوچکی که یاد اهل بیت (ع) و سوگواری خالصانه و بی‌نشان که سرشار از برکت و رحمت برگزار می شود و ایام‌های خاصی مثل ماه محرم و ایام فاطمیه این روضه ها با شور و نیت های خاصی باحضور و اجتماع بانوان و با نیت های مختلف از جمله شفای مریضان برپا می شود.

همچین همین روضه های خانگی تاثیرات عمیق و ماندگاری که دارند و مراسم روضه‌خوانی نسل به نسل در خانه‌های بزرگ و کوچک به نام اهل‌بیت(ع) برپا می‌شود و رشد اعتقادی و اخلاقی و تربیت نسل‌های مختلف با یک روضه در این مجالس خانگی رقم می‌خورد.

نورانیت خانه‌ها با روضه خانگی

روضه‌های خانگی در خانه شیعیان در طول تاریخ بوده و است و به صورت منسجم و کاملاً مردمی اداره می شود و شهرستان خوی که به دارالمومنین مشهور است یکی از شهرهایی می باشد که این روضه ها از زمان های قدیم بوده و همچنان نیز بانوان با اعتقادهای خاصی این روضه ها را برپا می کنند.

همچنین در این شهرستان کانون های فرهنگی و هنری مساجد فعالی هستند که در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی برنامه های  فرهنگی و هنری برگزار می کنند که جذب کودکان و نوجوانان یکی از اهداف اصلی این کانون ها است.

تبیین زندگی حضرت زهرا (س) توسط کانون های فرهنگی و هنری شهرستان خوی در این ایام به صورت ویژه و تخصصی صورت می گیرد و در کنار مساجد با برپایی روضه های خانگی در این ایام به سوگواری می نشینند.

نورانیت خانه‌ها با روضه خانگی

کد خبر 1739431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha