حضرت زهرا(س) روز قیامت به شفاعت از محبان و شیعیان خود برمی خیزد

حجت الاسلام و والمسلمین انصاریان با بیان اینکه کلید بهشت در دستان حضرت فاطمه(س) است، گفت: حضرت زهرا(س) روز قیامت به شفاعت از محبان و شیعیان خود برمی خیزد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان استاد حوزه علمیه به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه هدایت به سخنرانی پرداخت و گفت: چهل روز پیش از اینکه نور ملکوتی حضرت فاطمه(س) به وجود پیامبر(ص) انتقال پیدا کند خداوند دستور داد ایشان روزه بگیرند، گرد و غباری در دل حضرت نبود اما چون در عالم دنیا بودند خواست خداوند  بود که امواج دنیا از درون حضرت پاک شود.

حجت الاسلام و والمسلمین انصاریان با بیان اینکه روزه بسیار اهمیت دارد و انسان را در عالم معنا به خدا وصل می کند. عنوان کرد: معنویات زیادی در روزه وجود دارد که در دیگر عبادات نیست. طبق روایات نفس روزه دار تسبیح می گوید و حتی خواب او نیز عبادت محسوب می شود.

این استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امیرمومنان امام علی(ع) مبنی بر اینکه اگر مسأله بهشت و جهنم رفتن انسان ها نبود خداوند ما را به این دنیا نمی آورد؛ اظهار کرد: دنیا برای آن بزرگان همانند یک زندان بود از این رو حضرت در همه عمر سختی ها را به جان خریدند و صرفا زمانی که فرق مبارکشان در محراب شکافته شد فرمودند راحت شدم.

وی با استناد به روایتی از پیامبر(ص) مبنی براینکه با روزه خودتان را تصفیه کنید. گفت: روز چهلم جبرییل بر پیامبر(ص) نازل شد و فرمود در افطار خود از مواد غذایی دنیا میل نکنید زیرا پروردگار مائده ای آسمانی برایت فرستاده است، نور وجودی حضرت فاطمه(س) در این شب در وجود پیامبر(ص) قرار گرفت.

حجت الاسلام و والمسلمین انصاریان ادامه داد: زمانی که زمان ولادت حضرت فاطمه رسید هیچ کدام از زنان مدینه برای یاری رساندن حضرت خدیجه نیامدند اما خداوند پرده غیب را کنار زد و حضرت مریم، حضرت آسیه، مادر موسی مامور شدند تا به حضرت خدیجه کمک کنند. زمانی که حضرت فاطمه به دنیا آمد پیامبر اکرم به فرمان پروردگار نام ایشان را فاطمه نهاد اسمی که با همه وجود ایشان هماهنگ است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه کلید بهشت در دستان حضرت فاطمه(س) است، ابراز کرد: فاطمه به معنای این است که این مولود تا ابد از هر شر و زیانی دور است و هر چیزی که طرف این مولود می آید خیر است، همچنین دیگر معمای این نام آن است که روز قیامت حضرت به شفاعت از محبان و شیعیان خود برمی خیزد.

وی در پایان با بیان اینکه حضرت زهرا(س) هم وزن ولی الله اعظم است، باید از چنین زنی یازده مسیح به دنیا بیاید. خاطرنشان کرد: زمانی که امیرمومنان امام علی(ع) به خواستگاری حضرت زهرا(س) رفتند پیامبر(ص) فرمودند من دخترم را به تو می دهم.  امام باقر(ع) فرمودند اگر صد و بیست و چهار هزار پیامبر درب خانه پیامبر صف می کشیدند و می گفتند برای ازدواج با حضرت زهرا(س) آمده ایم پیامبر می فرمود زهرا هم کفو شما نیست؛ اما زمانی که امیرمومنان امام علی(ع) این درخواست را مطرح کردند پیامبر(ص) همان لحظه رضایت خود را اعلام کردند.

کد خبر 1739499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha