جلوه‌های مبارزه حضرت زهرا (س) با دستگاه خلافت/ از خطبه‌های نورانی تا گریه‌های سیاسی

حجت‌الاسلام حسینی قمی با بیان اینکه زندگی حضرت زهرا (س) سراسر مبارزه با غاصبان حکومت بوده است، به جلوه‌هایی از مبارزه سیاسی آن حضرت اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت‌الاسلام حسینی قمی که به‌عنوان کارشناس مذهبی در برنامه‌های مختلف صداوسیما از جمله برنامه سمت خدا حضور پیدا می‌کند در نشست با هیئت‌های مذهبی استان گلستان ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهارکرد: زندگی حضرت صدیقه طاهره (س)، سراسر مبارزه بوده است. در شرایطی که بزرگترین ظلم به حضرت علی (ع) شده بود، حضرت زهرا (س) برای روشنگری و حق‌خواهی به درب خانه مهاجر و انصار می‌رفت.

کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا یکی دیگر از مبارزات حضرت زهرا (س) را یاری امیرمومنان در امتناع از بیعت با غاصبان حکومت عنوان کرد و گفت: خطبه نورانی حضرت فاطمه زهرا (س) باید برای مردم بازگو شود. این خطبه درس‌های زیادی درباره موضوع امامت دارد.

وی پیگیری موضوع فدک را از دیگر جلوه‌های مبارزه حضرت زهرا (س) عنوان کرد و گفت: پرداختن به این موضوع صرفا رسیدن به یک باغ نبود؛ فردی که در شب عروسی خود، لباسش را به فقیر می‌بخشد و سه روز را فقط با آب افطار می‌کند، نیازی به فدک ندارد بلکه دشمن می‌دانست اگر فدک در اختیار حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) باشد، حکومت جایگاهی نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام حسینی قمی ادامه داد: تحریم دستگاه خلافت، گریه‌های عاطفی و سیاسی، وصیت به تشییع و تدفین شبانه، مخالفت با نماز دیگران بر بدن مطهرش و گمنامی قبر حضرت زهرا (س) از دیگر شیوه‌های مبارزه آن حضرت با دستگاه خلافت است.

وی گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) برخلاف دیگر معصومین زیارتنامه مفصل ندارد چراکه این بانوی بزرگ اسلام، آرامگاهی ندارد و یکی دو زیارتنامه چندخطی وجود دارد که لازم است آنقدر در جامعه تکرار شود تا همه مردم آن را حفظ کنند.

کد خبر 1739617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha