معرفی ۲۸ طرح صنایع دستی به صندوق کارآفرینی به منظور دریافت تسهیلات

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۲۸ طرح صنایع دستی در اسفراین جهت دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده است.

پروانه کلاته، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: از محل جزء ۴ تبصره ۱۸  تعداد ۱۷ طرح صنایع‌دستی در اسفراین با مبلغ ۳۵ میلیارد ریال به صندوق کارآفرینی امید و همچنین از محل اعتبارات مشاغل خانگی ۱۱ طرح به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات تکلیفی مشاغل خانگی و بند الف تبصره ۱۸ یکی از گام‌های مؤثر دولت در جهت حمایت از صنعتگران صنایع‌دستی است و تاکنون جلسات هماهنگی بیشتر بین میراث ‌فرهنگی شهرستان و بانک‌ها  جهت رفع چالش‌ها در پرداخت هر چه سریع‌تر تسهیلات اشتغال‌زایی به صنعتگران صنایع‌ دستی برگزار شده است.

کلاته با اشاره به اینکه عرضه محصولات صنایع ‌دستی یکی از مشکلات فعالان این حوزه است، عنوان کرد: به همین منظور ایجاد بازارچه و محل فروش محصولات صنایع‌دستی کمک بسیاری در رفع مشکل فروش محصولات صنایع‌دستی می‌کند.

 معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی بیان کرد: در همین راستا از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان، مبلغی بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال جهت احداث بازارچه صنایع‌ دستی در شهرستان اختصاص داده شده که به‌ زودی گلنگ زنی خواهد شد.

کلاته اضافه کرد: تعداد مجوزهای صادر شده برای صنعتگران صنایع‌ دستی شهرستان از ابتدا سال جاری تاکنون، ۳۰۰ مورد بوده که رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

کد خبر 1739701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha